Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head Monster, iXRC eller något annat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 142517" data-attributes="member: 35502"><p>Tycker personligen att du skulle kolla in Rossignols B3 som jag tyckte hade jäkligt fina pistegenskaper trots 83 bredd (inte så brett men dom känndes betydligt smalare imo) man fick otroligt bra skär på dom skidorna, fast jag väger å andra sidan 10 kg mer än dig och kanske kan få mer tryck på skidan.</p><p></p><p>Annars tror jag aztecen skulle passa dig bättre än monster 77:an tycker den har ett bättre klipp i pisten och man får en skönare carving kännsla av dom. om du är osäker på styvheten så kan du ju köpa aztec pron som har ett lager titanial under toppskicktet som styvar upp skidan ett snäpp, + att aztecen är lite bredare än M77 iaf om du plockar den i 185 längd, vilket jag skulle göra om jag vore dig.</p><p></p><p>Hursomhelst kommer du tycka det mesta är roligare än dina gammla skidor men om du söker något bredare som är likt XRC 1200 så kan du sluta leta, för det kommer du inte hitta.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 142517, member: 35502"] Tycker personligen att du skulle kolla in Rossignols B3 som jag tyckte hade jäkligt fina pistegenskaper trots 83 bredd (inte så brett men dom känndes betydligt smalare imo) man fick otroligt bra skär på dom skidorna, fast jag väger å andra sidan 10 kg mer än dig och kanske kan få mer tryck på skidan. Annars tror jag aztecen skulle passa dig bättre än monster 77:an tycker den har ett bättre klipp i pisten och man får en skönare carving kännsla av dom. om du är osäker på styvheten så kan du ju köpa aztec pron som har ett lager titanial under toppskicktet som styvar upp skidan ett snäpp, + att aztecen är lite bredare än M77 iaf om du plockar den i 185 längd, vilket jag skulle göra om jag vore dig. Hursomhelst kommer du tycka det mesta är roligare än dina gammla skidor men om du söker något bredare som är likt XRC 1200 så kan du sluta leta, för det kommer du inte hitta. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head Monster, iXRC eller något annat?
Tillbaka
Topp