Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
HEAD MONSTER skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle74" data-source="post: 489887" data-attributes="member: 83388"><p>Hej,</p><p></p><p>Head Monster är en bra serie skidor med flera modeller, där modellbeteckningen anger midjans bredd i mm. Jag känner dock inte till någon som heter Head Monster 70, men jag vet att de smalare modellerna heter Monster 76 och 78. Jag vet också att det tidigare funnits en 77:a. Om längden är 170 cm så lär det förmodligen vara en 76:a (om det årets modell).</p><p></p><p>Jag har inte testat 76:an själv, men åker på Head Monster 88. Jag gissar att 76:an fungerar utmärkt i pist, med bra kantgrepp trots all-round egenskaper. Off-pist skulle jag välja en skida som har lite bredare midja, särskilt om vi snackar puderåkning. I svensk vindpinad off-pist löser 76:an säkert uppgiften, även om det inte är den ultimata off-pistskidan.</p><p></p><p>Valet av skida beror ju också på hur mycket du åker i pist resp off-pist och hur duktig åkare du är. Jag kan tipsa om att både K2 och Scott har bra skidor med lite bredare midja som är både bra och lättåkta.</p><p></p><p>/Kalle</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle74, post: 489887, member: 83388"] Hej, Head Monster är en bra serie skidor med flera modeller, där modellbeteckningen anger midjans bredd i mm. Jag känner dock inte till någon som heter Head Monster 70, men jag vet att de smalare modellerna heter Monster 76 och 78. Jag vet också att det tidigare funnits en 77:a. Om längden är 170 cm så lär det förmodligen vara en 76:a (om det årets modell). Jag har inte testat 76:an själv, men åker på Head Monster 88. Jag gissar att 76:an fungerar utmärkt i pist, med bra kantgrepp trots all-round egenskaper. Off-pist skulle jag välja en skida som har lite bredare midja, särskilt om vi snackar puderåkning. I svensk vindpinad off-pist löser 76:an säkert uppgiften, även om det inte är den ultimata off-pistskidan. Valet av skida beror ju också på hur mycket du åker i pist resp off-pist och hur duktig åkare du är. Jag kan tipsa om att både K2 och Scott har bra skidor med lite bredare midja som är både bra och lättåkta. /Kalle Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
HEAD MONSTER skidor?
Tillbaka
Topp