Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Motorhead nån som provat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 876185" data-attributes="member: 49358"><p>Head bygger skidorna enligt race-recept och det är inte alla som gillar detta. Har sj inte testat en Head skida sedan SuperMojo 193. Men ärligt talat så är jag inte så sugen heller. Carlos och Jimi var väl de skidor som jag tycker ser intressanta ut. Men efter att ha snackat med folk som testat, och bekräftat denna race-konstruktion =tunga, så var jag inte så sugen längre.</p><p>hade ändå 2 fina möjligheter att testa i vintras...men valde andra skidor före.</p><p></p><p></p><p>Otroligt svårt att veta vad man vill ha utan att ha prövat. Det är ju såklart alltid en fördel att pröva EXAKT den modellen du är på jakt efter. Sj har jag haft en del T&E de senaste åren, då skidtest inte vart möjliga för min del (främst ekonomiska skäl....snålhet), och på så vis kommit fram till vilka egenskaper jag sätter pris på när det kommer till att välja plank.</p><p></p><p>Så vad är det för egenskaper du vill ha i dina skidor? Om jag ska läsa utifrån den skidan du testat så känns det som att du vill ha:</p><p>Dämpad, på gränsen till tråkig</p><p>Snabb=relativt lång radie</p><p></p><p>Av detta får du en stabil skida som kräver fart för att vakna till liv. Am I in the ballpark?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 876185, member: 49358"] Head bygger skidorna enligt race-recept och det är inte alla som gillar detta. Har sj inte testat en Head skida sedan SuperMojo 193. Men ärligt talat så är jag inte så sugen heller. Carlos och Jimi var väl de skidor som jag tycker ser intressanta ut. Men efter att ha snackat med folk som testat, och bekräftat denna race-konstruktion =tunga, så var jag inte så sugen längre. hade ändå 2 fina möjligheter att testa i vintras...men valde andra skidor före. Otroligt svårt att veta vad man vill ha utan att ha prövat. Det är ju såklart alltid en fördel att pröva EXAKT den modellen du är på jakt efter. Sj har jag haft en del T&E de senaste åren, då skidtest inte vart möjliga för min del (främst ekonomiska skäl....snålhet), och på så vis kommit fram till vilka egenskaper jag sätter pris på när det kommer till att välja plank. Så vad är det för egenskaper du vill ha i dina skidor? Om jag ska läsa utifrån den skidan du testat så känns det som att du vill ha: Dämpad, på gränsen till tråkig Snabb=relativt lång radie Av detta får du en stabil skida som kräver fart för att vakna till liv. Am I in the ballpark? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head Motorhead nån som provat?
Tillbaka
Topp