Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head Peak FLR
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BennyBacke" data-source="post: 867510" data-attributes="member: 122553"><p>Hej.</p><p>Jag har nyligen inhandlat ett par Head FLR 163cm.</p><p>Jag ska börja med att tala om att jag hör till kategorin nybörjare men med en ambition om att bli en god/avancerad pist åkare. Jag har gått några Carving kurser och har en sambo som varit alpin tävlings åkare och som hjälper mig ner för fjället, enligt henne så är jag över medel i backen.</p><p></p><p>Jag har lärt mig på ett par gamla Head C90X-03 men fick för mig att testa ett par Head FLR-11, hej hopp vilken skillnad. Jag kör i huvudsak i en ganska liten backe men med stoor variation här på orten (Edsbyn).</p><p></p><p>Jag har åkt några gånger i vemdalen i år och måste säga att jag gillar skidorna skarpt, främst i den lite mindre hemma backen. I vemdalsskalets svarta backar gjorde dom sitt jobb fint.</p><p></p><p>Har testat betydligt dyrare skidor också och kan tillägga att hade jag åkt mestadels i åre/Vemdalen så hade jag troligtvis lagt på ett par tusen och köpt ett par HEAD i.peak FLR 74. Men tycker att Head Peak FLR är en bra skida.</p><p></p><p>Mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BennyBacke, post: 867510, member: 122553"] Hej. Jag har nyligen inhandlat ett par Head FLR 163cm. Jag ska börja med att tala om att jag hör till kategorin nybörjare men med en ambition om att bli en god/avancerad pist åkare. Jag har gått några Carving kurser och har en sambo som varit alpin tävlings åkare och som hjälper mig ner för fjället, enligt henne så är jag över medel i backen. Jag har lärt mig på ett par gamla Head C90X-03 men fick för mig att testa ett par Head FLR-11, hej hopp vilken skillnad. Jag kör i huvudsak i en ganska liten backe men med stoor variation här på orten (Edsbyn). Jag har åkt några gånger i vemdalen i år och måste säga att jag gillar skidorna skarpt, främst i den lite mindre hemma backen. I vemdalsskalets svarta backar gjorde dom sitt jobb fint. Har testat betydligt dyrare skidor också och kan tillägga att hade jag åkt mestadels i åre/Vemdalen så hade jag troligtvis lagt på ett par tusen och köpt ett par HEAD i.peak FLR 74. Men tycker att Head Peak FLR är en bra skida. Mvh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head Peak FLR
Tillbaka
Topp