Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head raptor 120 rs sitter bra men jag får inte fast skidan i snön..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1297806" data-attributes="member: 163179"><p>Nu vet jag ju inte din nivå teknikmässigt men flex borde inte vara ett problem I sig för att få skidan på kant så länge den inte är >90mm. Men fel kantning på pjäxan i relation till benen kan definitivt påverka, särskilt hårda pjäxor, mjukare dem "tjäsar" till mer så det buffrar lite mot fel vinklar.</p><p></p><p>Skulle säga det är en låg procent på butiker som har den kompetensen och för den delen orken att korrigera. Är väl inte ens en direkt självklarhet inom nationell nivå på FIS att man har den kunskapen.</p><p></p><p>Sedan tillåter inte alla pjäxor nån enkel justerings möjlighet heller....</p><p></p><p></p><p>Men det enklaste testet som sagt är att snöra på sig pjäxorna och stå på ett betonggolv och känna om plana axel bred stance "trycker" knäna inåt/utåt</p><p></p><p>har inte koll på race segmentet längre men tex fischer körde ju extra duck stance på rc4 förut osv så såna saker kan ju påverka också...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1297806, member: 163179"] Nu vet jag ju inte din nivå teknikmässigt men flex borde inte vara ett problem I sig för att få skidan på kant så länge den inte är >90mm. Men fel kantning på pjäxan i relation till benen kan definitivt påverka, särskilt hårda pjäxor, mjukare dem "tjäsar" till mer så det buffrar lite mot fel vinklar. Skulle säga det är en låg procent på butiker som har den kompetensen och för den delen orken att korrigera. Är väl inte ens en direkt självklarhet inom nationell nivå på FIS att man har den kunskapen. Sedan tillåter inte alla pjäxor nån enkel justerings möjlighet heller.... Men det enklaste testet som sagt är att snöra på sig pjäxorna och stå på ett betonggolv och känna om plana axel bred stance "trycker" knäna inåt/utåt har inte koll på race segmentet längre men tex fischer körde ju extra duck stance på rc4 förut osv så såna saker kan ju påverka också... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head raptor 120 rs sitter bra men jag får inte fast skidan i snön..
Tillbaka
Topp