Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
head s8 eller nordica beast 10?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 108316" data-attributes="member: 13863"><p>Skillnaden mellan ett par herr- och dampjäxor är oftast att dampjäxorna är betydligt mjukare, har mer stoppning i innerskon och en läst som är smalare vid hälen och bredare fram vid foten. Men det kan skilja mellan olika tillverkare.</p><p></p><p>Grundregel ett när du väljer slpina skidskor är att de INTE SKA KÄNNAS SKÖNA när du provar dem första gången. Känns de så är risken överhängande att du köper ett par för stora skor som du kommer att halka omkring i efter några skiddagar när innerskon töjt ut sig. Välj istället en sko som sitter tajt utan att klämma, ska kännas lätt obehagligt och "instängt".</p><p></p><p>Eftersom du är förhållandevis tung föreslår jag att du skippar damskorna som är anpassade för lättare personer. Min fjortonårige grabb har ett par Beast 10 i dammodell som passar hans fot bra, men han är betydligt lättare än du... Nordica Beast 10 känns förövrigt som en riktigt bra sko. Headen vet jag inget om.</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 108316, member: 13863"] Skillnaden mellan ett par herr- och dampjäxor är oftast att dampjäxorna är betydligt mjukare, har mer stoppning i innerskon och en läst som är smalare vid hälen och bredare fram vid foten. Men det kan skilja mellan olika tillverkare. Grundregel ett när du väljer slpina skidskor är att de INTE SKA KÄNNAS SKÖNA när du provar dem första gången. Känns de så är risken överhängande att du köper ett par för stora skor som du kommer att halka omkring i efter några skiddagar när innerskon töjt ut sig. Välj istället en sko som sitter tajt utan att klämma, ska kännas lätt obehagligt och "instängt". Eftersom du är förhållandevis tung föreslår jag att du skippar damskorna som är anpassade för lättare personer. Min fjortonårige grabb har ett par Beast 10 i dammodell som passar hans fot bra, men han är betydligt lättare än du... Nordica Beast 10 känns förövrigt som en riktigt bra sko. Headen vet jag inget om. That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
head s8 eller nordica beast 10?
Tillbaka
Topp