Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head S8 - PROBLEM
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 148779" data-attributes="member: 12152"><p>Det är många som får kramp i fötterna under de första dagarna med formgjutna sulor, vilket jag antar att du menar med "fixa ett par sulor". Musklerna i fötterna jobbar annorlunda när du får stöd under hålfoten. Testa att ha på pjäxorna någon timme åt gången några kvällar och kliv runt lite framför tv:n för att vänja foten vid sulorna och pjäxan och för att gå in innerskon. Är det likadant efter några dagar kan du testa med att öka eller minska utrymmet i skalet. </p><p></p><p>Med en lite tightare passform behöver du inte dra åt lika hårt med dom främre spännena för att få samma fasthållning. Lägg en platt 2mm sula under innerskon och känn skillnaden. Det kan också vara för tight och i så fall får du byta bottenplattan i skalet, eller slipa ner den du har. Alternativt kan du testa att ändra vinkeln på skalbotten genom att lägga i en avklippt sula under innerskon på samma sätt som ovan. Klipp sulan under hålfoten så att hälen lyfts en aning. Det gör att du får en lite annan muskelspänning i foten. Det kan påverka krampkänningarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 148779, member: 12152"] Det är många som får kramp i fötterna under de första dagarna med formgjutna sulor, vilket jag antar att du menar med "fixa ett par sulor". Musklerna i fötterna jobbar annorlunda när du får stöd under hålfoten. Testa att ha på pjäxorna någon timme åt gången några kvällar och kliv runt lite framför tv:n för att vänja foten vid sulorna och pjäxan och för att gå in innerskon. Är det likadant efter några dagar kan du testa med att öka eller minska utrymmet i skalet. Med en lite tightare passform behöver du inte dra åt lika hårt med dom främre spännena för att få samma fasthållning. Lägg en platt 2mm sula under innerskon och känn skillnaden. Det kan också vara för tight och i så fall får du byta bottenplattan i skalet, eller slipa ner den du har. Alternativt kan du testa att ändra vinkeln på skalbotten genom att lägga i en avklippt sula under innerskon på samma sätt som ovan. Klipp sulan under hålfoten så att hälen lyfts en aning. Det gör att du får en lite annan muskelspänning i foten. Det kan påverka krampkänningarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head S8 - PROBLEM
Tillbaka
Topp