Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head S8 - PROBLEM
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 148781" data-attributes="member: 12152"><p>Det låter som att du har en lite för hög vrist för den modellen, men samtidigt bör man komma ihåg att det knappast går att spänna en ny pjäxa helt och sen sitta framför tv:n utan att man känner obehag. Man måste börja med att spänna löst och sedan gradvis öka trycket. Det gäller även när du åker. Jag kan inte dra åt fullt på spännena de första två-tre åken trots att jag har en i det närmaste perfekt passform i mina Strolzinnerskor. Begreppet "spänner spännet" är ganska stort, men om du känner att det spänner tydligt redan i första hacket med längsta micron skulle jag rekommendera att du gör något åt saken. Skalan i åtdragning på spännet bör gå från nästan noll ökat tryck till omöjligt att få ner så att man helt fritt kan välja spänningsgrad. </p><p></p><p>Om du känner att foten är för hög är den enklaste modifieringen av pjäxan att byta ut skalets bottensula mot en lite tunnare som jag sa ovan. Redan ett par mm där gör stor skillnad och det krävs en noggrann avvägning för att det inte ska blir för lös passform. Du kan också ta bort material enbart i hälen för att sänka fotens läge en aning, men då ändrar du naturligtvis samtidigt bottenvinkeln.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 148781, member: 12152"] Det låter som att du har en lite för hög vrist för den modellen, men samtidigt bör man komma ihåg att det knappast går att spänna en ny pjäxa helt och sen sitta framför tv:n utan att man känner obehag. Man måste börja med att spänna löst och sedan gradvis öka trycket. Det gäller även när du åker. Jag kan inte dra åt fullt på spännena de första två-tre åken trots att jag har en i det närmaste perfekt passform i mina Strolzinnerskor. Begreppet "spänner spännet" är ganska stort, men om du känner att det spänner tydligt redan i första hacket med längsta micron skulle jag rekommendera att du gör något åt saken. Skalan i åtdragning på spännet bör gå från nästan noll ökat tryck till omöjligt att få ner så att man helt fritt kan välja spänningsgrad. Om du känner att foten är för hög är den enklaste modifieringen av pjäxan att byta ut skalets bottensula mot en lite tunnare som jag sa ovan. Redan ett par mm där gör stor skillnad och det krävs en noggrann avvägning för att det inte ska blir för lös passform. Du kan också ta bort material enbart i hälen för att sänka fotens läge en aning, men då ändrar du naturligtvis samtidigt bottenvinkeln. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head S8 - PROBLEM
Tillbaka
Topp