Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head Super Cross
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 12702" data-attributes="member: 13245"><p>Head var det första märket att använda metall (aluminium, då) i sina skidor. Att köpa en Headskida utan metall är att förkasta hela skidåkarhistorien. Jag tycker nog att just den historiska-metalliska anledningen är den enda anledningen att köpa Head och att då ens tänka på en skida utan metall ter sig ju lite paradoxalt. Om jag skulle köpa en Headskida skulle jag hellt vilja ha just den första modellen med metall i. </p><p></p><p>Om jag skulle ha en skida att åka på och en trängd ekonomi skulle jag satsa på begagnat. Många begagnade skidor är lika spänstiga som nya och de repor som finns sparar bara ditt eget psyke från ansträngingen att själv dunka på första stenen och rispa belagen.</p><p></p><p>När det gäller metall experimenterar Salomon i år mer störtloppsskidor utan metall. Jag vet dock inte hur många som kör på dessa tingestar.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 12702, member: 13245"] Head var det första märket att använda metall (aluminium, då) i sina skidor. Att köpa en Headskida utan metall är att förkasta hela skidåkarhistorien. Jag tycker nog att just den historiska-metalliska anledningen är den enda anledningen att köpa Head och att då ens tänka på en skida utan metall ter sig ju lite paradoxalt. Om jag skulle köpa en Headskida skulle jag hellt vilja ha just den första modellen med metall i. Om jag skulle ha en skida att åka på och en trängd ekonomi skulle jag satsa på begagnat. Många begagnade skidor är lika spänstiga som nya och de repor som finns sparar bara ditt eget psyke från ansträngingen att själv dunka på första stenen och rispa belagen. När det gäller metall experimenterar Salomon i år mer störtloppsskidor utan metall. Jag vet dock inte hur många som kör på dessa tingestar. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Head Super Cross
Tillbaka
Topp