Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head Supershape Magnum
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bastardquad" data-source="post: 568849" data-attributes="member: 39757"><p>Jag har dessa skidor i 177cm längd och är extremt nöjd. Är 187cm lång och väger 85-105 kg beroende på dagsform (inget skämt! Eller snarare månads- eller årstidform). De är givetvis för styva för att kunna åka lössnö med, men i pisten går de som tåget oberoende av underlag. Undantaget möjligen svensk blåis som jag inte har provat på många år.</p><p></p><p>Vid de absolut längsta svängarna blir skidorna lite nervösa, och om du då kantar dem vill de gärna sticka in i nästa sväng direkt. Inget problem om du vet om det och kan tom vara rätt skoj. Vid riktigt korta svängar får du driva på dem lite men det går också kanon om du har tekniken.</p><p></p><p>Rekommenderar alltså 177cm, en bra blandning av kvickhet och stabilitet.</p><p></p><p>MVH</p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bastardquad, post: 568849, member: 39757"] Jag har dessa skidor i 177cm längd och är extremt nöjd. Är 187cm lång och väger 85-105 kg beroende på dagsform (inget skämt! Eller snarare månads- eller årstidform). De är givetvis för styva för att kunna åka lössnö med, men i pisten går de som tåget oberoende av underlag. Undantaget möjligen svensk blåis som jag inte har provat på många år. Vid de absolut längsta svängarna blir skidorna lite nervösa, och om du då kantar dem vill de gärna sticka in i nästa sväng direkt. Inget problem om du vet om det och kan tom vara rätt skoj. Vid riktigt korta svängar får du driva på dem lite men det går också kanon om du har tekniken. Rekommenderar alltså 177cm, en bra blandning av kvickhet och stabilitet. MVH Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Head Supershape Magnum
Tillbaka
Topp