Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head XRC serien
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 260681" data-attributes="member: 15091"><p>Jag kör på fjolårets XRC 1200 SW i 177 cm och jag är sjukt nöjd med de. I pisten hanterar de alla förhållanden och mycket höga farter, utan att för den delen tappa kvickhet i mindre svängar. Pucklar går alldeles utmärkt och även puder om man har lite fart. De presterar när man behöver det men straffas inte speciellt mycket om man bara åker och slöåker.</p><p>Årets 1200 är en helt ny skida men den gamla 1200 har bevarats men bytt namn till Supershape Speed. 1400 har ju sånt där coolt chip och grejer, och sandwich som 1200.</p><p></p><p>Så gå inte lägre än 1200 tycker jag, då får du inte alls lika mycket skida för pengarna, sämre konstruktion, sämre isgrepp, sämre allt.</p><p></p><p>Andra bra alternativ är Fischer World Cup RC, Elan Speedwave 14-12</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 260681, member: 15091"] Jag kör på fjolårets XRC 1200 SW i 177 cm och jag är sjukt nöjd med de. I pisten hanterar de alla förhållanden och mycket höga farter, utan att för den delen tappa kvickhet i mindre svängar. Pucklar går alldeles utmärkt och även puder om man har lite fart. De presterar när man behöver det men straffas inte speciellt mycket om man bara åker och slöåker. Årets 1200 är en helt ny skida men den gamla 1200 har bevarats men bytt namn till Supershape Speed. 1400 har ju sånt där coolt chip och grejer, och sandwich som 1200. Så gå inte lägre än 1200 tycker jag, då får du inte alls lika mycket skida för pengarna, sämre konstruktion, sämre isgrepp, sämre allt. Andra bra alternativ är Fischer World Cup RC, Elan Speedwave 14-12 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Head XRC serien
Tillbaka
Topp