Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Hej freeride, hjälp gärna till!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1066898" data-attributes="member: 12152"><p>Här är några grejor som jag gärna ser i en jacka: </p><p></p><p>Yttre bröstficka på ena sidan, inre ficka (vid vattenskyddad kedja) eller napoleonficka bakom väderskydden på klassisk dragkedja på den andra sidan. Ingen överlapp av fickor så att grejorna bygger på hög. </p><p></p><p>Airlinepockets på insidan för att lägga större grejor i när man inte åker (tex går runt i byn efter åkdagen).</p><p></p><p>Pengaficka på insidan med dragkedja. </p><p></p><p>Radioficka på vänster överarm. </p><p></p><p>Liftkortsficka på minst ena armen, långt ner. Naturligtvis med nån form av cardsafe-funktion, dvs någon form av inre karborrelåsbart kortfack eller i alla fall nån liten hake eller liknande som man kan sätta fast säsongskortet i så det inte ramlar ut. </p><p></p><p>Snölås vid handlederna.</p><p></p><p>Climbfit, dvs minimalt lyft nere när man höjer armarna. </p><p></p><p>Mjuka dragkedjor i underarmsventilation.</p><p></p><p>3D-mesh i västformat istället för vanlig liner där. Dock inte armarna eftersom det leder till att det blir trögt att ta på jackan.</p><p></p><p>Huva som passar över hjälm. Inte för stor skärm som lätt skymmer sikt. </p><p></p><p>Autopull på alla dragskor.</p><p></p><p>Rejäla öppningar på armarna så att man lätt kan dra jackan över handskar. Givetvis med hållbar och rejäl stängning som går enkelt att manövrera med handskar. </p><p></p><p>Inga fickor eller öppningar i områden där ryggsäcken normalt sett finns. </p><p></p><p>Stängning uppåt på fickor. Även om det är lite bökigare att stänga än nedåtstängning föredrar jag det framför att grejor ramlar ut om man inte stänger helt. </p><p></p><p>Reccoreflektor. Finns ingen anledning att inte ha det. </p><p></p><p>Bekvämt dragkedjeskydd vid hakan, gärna med någon form av reglering i nacken för storleksjustering. </p><p></p><p>Jag använder det aldrig, men många vill nog ha insydd 3,5-sladd från lämplig ficka till krage hane-hona. </p><p></p><p>Lagom förböj på armar passformsmässigt. Rakt är störigt, men även för mycket förböj.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1066898, member: 12152"] Här är några grejor som jag gärna ser i en jacka: Yttre bröstficka på ena sidan, inre ficka (vid vattenskyddad kedja) eller napoleonficka bakom väderskydden på klassisk dragkedja på den andra sidan. Ingen överlapp av fickor så att grejorna bygger på hög. Airlinepockets på insidan för att lägga större grejor i när man inte åker (tex går runt i byn efter åkdagen). Pengaficka på insidan med dragkedja. Radioficka på vänster överarm. Liftkortsficka på minst ena armen, långt ner. Naturligtvis med nån form av cardsafe-funktion, dvs någon form av inre karborrelåsbart kortfack eller i alla fall nån liten hake eller liknande som man kan sätta fast säsongskortet i så det inte ramlar ut. Snölås vid handlederna. Climbfit, dvs minimalt lyft nere när man höjer armarna. Mjuka dragkedjor i underarmsventilation. 3D-mesh i västformat istället för vanlig liner där. Dock inte armarna eftersom det leder till att det blir trögt att ta på jackan. Huva som passar över hjälm. Inte för stor skärm som lätt skymmer sikt. Autopull på alla dragskor. Rejäla öppningar på armarna så att man lätt kan dra jackan över handskar. Givetvis med hållbar och rejäl stängning som går enkelt att manövrera med handskar. Inga fickor eller öppningar i områden där ryggsäcken normalt sett finns. Stängning uppåt på fickor. Även om det är lite bökigare att stänga än nedåtstängning föredrar jag det framför att grejor ramlar ut om man inte stänger helt. Reccoreflektor. Finns ingen anledning att inte ha det. Bekvämt dragkedjeskydd vid hakan, gärna med någon form av reglering i nacken för storleksjustering. Jag använder det aldrig, men många vill nog ha insydd 3,5-sladd från lämplig ficka till krage hane-hona. Lagom förböj på armar passformsmässigt. Rakt är störigt, men även för mycket förböj. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Hej freeride, hjälp gärna till!
Tillbaka
Topp