Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hel-/halv-storlek på pjäxa. Teori pjäxa/löparsko.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 985157" data-attributes="member: 40931"><p>Skulle tro att skillnaden är att du sitter fast i pjäxan på en helt annan nivå och din fot behöver inte plats för att glida fram och tillbaks. Men nu är jag varken bootfitter eller löpare...</p><p></p><p>Hur tighta pjäxor du ska ha nästa gång är väl en smaksak med variablerna komfort och prestanda. Mina alpinpjäxor är såpass tighta som du beskriver och när man inte har dom spända ligger tårna emot skalet där fram. Och då har jag tryckt ut skalen lite. Dom sitter ju grymt bra, men frågan är om det verkligen behövs när man friåker... Så länge man har bra hälgrepp tycker jag det funkar, kanske går jag upp en storlek i nästa pjäxor, vi får se. Det blir ju också ganska kallt om tårna när det inte är mycket plats kvar vilket har varit jävligt jobbigt ibland.</p><p></p><p>Men hursom har jag inte upplevt att dom blir trängre under dagen... Snarare mjuknar dom upp lite och ger med sig efter några åk och känns lite rymligare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 985157, member: 40931"] Skulle tro att skillnaden är att du sitter fast i pjäxan på en helt annan nivå och din fot behöver inte plats för att glida fram och tillbaks. Men nu är jag varken bootfitter eller löpare... Hur tighta pjäxor du ska ha nästa gång är väl en smaksak med variablerna komfort och prestanda. Mina alpinpjäxor är såpass tighta som du beskriver och när man inte har dom spända ligger tårna emot skalet där fram. Och då har jag tryckt ut skalen lite. Dom sitter ju grymt bra, men frågan är om det verkligen behövs när man friåker... Så länge man har bra hälgrepp tycker jag det funkar, kanske går jag upp en storlek i nästa pjäxor, vi får se. Det blir ju också ganska kallt om tårna när det inte är mycket plats kvar vilket har varit jävligt jobbigt ibland. Men hursom har jag inte upplevt att dom blir trängre under dagen... Snarare mjuknar dom upp lite och ger med sig efter några åk och känns lite rymligare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hel-/halv-storlek på pjäxa. Teori pjäxa/löparsko.
Tillbaka
Topp