Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Heli-skiing I Cervinia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1310898" data-attributes="member: 158146"><p>Jag har åkt Valgrisenche för 20 år sedan. Fin terräng för skidåkning, stora ytor utan att vara för farlig. Var trevligt. Men när jag nu kollar hemsidorna, verkar det vara samma företag som i Cervinia, men mycket dyrare? Om det har med logistik att göra, helikopter är kanske inte baserad där? Eller läser jag fel?</p><p></p><p>Generellt sett är det heliskiförbud i Alperna, Aostadalen undantaget. På vissa ställen, som Verbier får man göra enstaka lyft, på vissa ställen (om någon har bättre koll på reglerna får den rätta mig). </p><p></p><p>Svenska skidanläggningar är inte så imponerande jmf med Alperna, men jag tror att svensk heliski står sig bra. Allra helst Abisko med rejäl budget, man flyger neråt mot Keb-hållet (men inte ända fram). Det står sig internationellt. Även Kittel har i alla fall tidigare varit prisvärt, kort inflygning, bra terräng. </p><p></p><p>Vill man åka puder och heli, så är Kanada bra på riktigt, men då är vi på en helt annan budget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1310898, member: 158146"] Jag har åkt Valgrisenche för 20 år sedan. Fin terräng för skidåkning, stora ytor utan att vara för farlig. Var trevligt. Men när jag nu kollar hemsidorna, verkar det vara samma företag som i Cervinia, men mycket dyrare? Om det har med logistik att göra, helikopter är kanske inte baserad där? Eller läser jag fel? Generellt sett är det heliskiförbud i Alperna, Aostadalen undantaget. På vissa ställen, som Verbier får man göra enstaka lyft, på vissa ställen (om någon har bättre koll på reglerna får den rätta mig). Svenska skidanläggningar är inte så imponerande jmf med Alperna, men jag tror att svensk heliski står sig bra. Allra helst Abisko med rejäl budget, man flyger neråt mot Keb-hållet (men inte ända fram). Det står sig internationellt. Även Kittel har i alla fall tidigare varit prisvärt, kort inflygning, bra terräng. Vill man åka puder och heli, så är Kanada bra på riktigt, men då är vi på en helt annan budget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Heli-skiing I Cervinia
Tillbaka
Topp