Heli-skiing

rutger

Ny medlem
Heli-skiing
Jag har funderat klart nu och det blir
http://www.selkirk-tangiers.com Jag känner mig som ett litet barn
nu som står och väntar utanför en godisaffär...Jag återkommer
med
en rapport om veckan och lite bilder. Det har tydligen snöat varje
dag senaste veckan..

Tack för tipset om selkirk-tangiers! Det sparade en massa pengar!!

Är det ngn som kan tipsa om saker att tänka på skulle jag
fortfarande bli glad:

Som sagt: Tips och recensioner mottages tacksamt.
.


/Rutger
 
Heli-skiing
Låter grymt kul måste jag säga men som sagt grymt dyrt,, Ett billigare alternativ kan ju vara att åka Catski.
Jag var och åkte med Fernie Wilderness Adventures http://www.fernieadventures.com/ och det var riktigt bra plus att det bara kostade 250 cad$ sen kan man åka med Island lake lodge men då måste man boka minst ett år i förväg plus att prislappen är lite annorlunda http://www.islandlakelodge.com

Men visst är det en dröm att åka en helikopter en vecka eller två
 
Heli-skiing
Jag åkte med Langley travel det året de arrangerade en Ski around the rockies med två dagars heli-skiing i Selkirk Tangiers (kolla http://www.selkirk-tangiers.com för info). Det bolaget kör i Revelstoke i Kanada.

Som du nog redan gissat är åkningen helt makalös där. Löjliga mängder med puder, enorma ytor, osv. De flyger (tillsammans med ett annat bolag) över ett område som är lika stort som Danmark, och de har typ 60 gäster totalt på en vecka. Så det finns lite att välja på för guiderna.

Enligt några amerikanare vi träffade där som åkte heli-skiing två-tre veckor om året så var det i Selkirk Tangiers den bästa åkningen fanns. Heli-skiingen som Mike Wiegele har hade tydligen bättre käk men åkningen i Selkirk Tangiers var bättre.

Skriv gärna ungefär vad du undrar över, så ska jag försöka svara så gott jag kan utifrån hur jag tyckte det var där.
 
Heli-skiing
tjena!
visst, heliskiing är dyrt. men helidrops är något bättre. då släpps man av på nån topp utan guide och hemresa, man får alltså hitta ner på egen hand. så man bör helst ha lite koll på stället. själv har jag tagit ett lyft i whistler (rainbow mountain), och vi betalade 70 canadensiska dollar var (ca 400kr). med guide och upphämtning skulle samma tur kostat tio gånger mer. och utan guide höjs självklart spänningen ytterligare...
ha det!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp