Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Helikopterolycka nära Abisko
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 1318134" data-attributes="member: 102471"><p>Nej den kan inte landa längre bort om du kollar på filmen? Vart skall den landa? I skogen? Varför jag vill veta vart helikoptern landade är för att det är alltid lätt att säga något utan att veta fakta? Jag googlade snabbt och fann filmen och kunde konstatera att den förmodligen landade där den kunde landa på behörigt avstånd. Det är det jag kan utgå från och inget annat? Filmen från SVT säger ju inget om avståndet eller hur stor lavinen var så den kan man inte utgå från.</p><p></p><p>Nu sitter vi här och spekulerar om något som vi inte vet något om. Guiden som var med har förmodligen betydligt bättre koll än någon av oss här inne. Och vad jag vet så säger guiden till var han vill ha helikopter står når de kommer ner. </p><p>Om det var ett misstag att köra det åket eller inte eller om det var otroligt otur med tanke på hur långt lavinen kom ner är svårt att säga för oss som inte var med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 1318134, member: 102471"] Nej den kan inte landa längre bort om du kollar på filmen? Vart skall den landa? I skogen? Varför jag vill veta vart helikoptern landade är för att det är alltid lätt att säga något utan att veta fakta? Jag googlade snabbt och fann filmen och kunde konstatera att den förmodligen landade där den kunde landa på behörigt avstånd. Det är det jag kan utgå från och inget annat? Filmen från SVT säger ju inget om avståndet eller hur stor lavinen var så den kan man inte utgå från. Nu sitter vi här och spekulerar om något som vi inte vet något om. Guiden som var med har förmodligen betydligt bättre koll än någon av oss här inne. Och vad jag vet så säger guiden till var han vill ha helikopter står når de kommer ner. Om det var ett misstag att köra det åket eller inte eller om det var otroligt otur med tanke på hur långt lavinen kom ner är svårt att säga för oss som inte var med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Helikopterolycka nära Abisko
Tillbaka
Topp