Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Heliski Kamchatka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spOnkan" data-source="post: 16805" data-attributes="member: 13011"><p>Här kommer lite svar till JCM.</p><p></p><p>Jag flög senast ryskt inrikes i Januari ner till Sochi/Krasnaya Paljana. Om det var obegränsat med sprit är svaret ett bestämt JA. Och du behöver inte vara orolig för att du ska få flyga Aeroflot heller, troligtvis kommer du att få flyga nåt av alla baby-flots som finns. Det brukar gå till så att några piloter går ihop och köper ett eget plan och flyger egna turer. Allt ingår dock under samma bokningssystem, så du behöver inte vara orolig för biljetterna. Det mest spännande är faktiskt att se vad de döpt planet till. Jag flög båda RUSSIA och KAPAT - fast KAPAT utläses Karat, annars hade det kanske kunnat missuppfattas.</p><p></p><p>De ryska inrikesflygen är lite av en klass för sig, jag tycker om dem, men det är lite annorlunda. Tex är det ingen placering, och stolarna ombord är av den fällbara typen. När jag åkte hade de hängt julpynt över säkerhetsskyltarna och det är mycket som är lite smårostigt. Toalettsitsen på planet var av trä och sprucken, och maten var hmm.. OK. Men jag har kollat lite förut ang. Heliski i Kamchatka och tycker det verkar vara en bra idé. Yak-Yeti <a href="http://www.yak-yeti.com/" target="_blank">http://www.yak-yeti.com/</a> Kör också heli i Kaukasus och det verkar vara mycket bra. Senast jag var i Krasnaya Paljana hade det kommit ett 70 cm dump på 3 timmar, och orten är riktigt modern. Snöar det där så snöar det.</p><p></p><p>Om du inte har varit i Ryssland ännu - åk dit. det ligger och väntar på dig.</p><p></p><p>>> RR <<</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spOnkan, post: 16805, member: 13011"] Här kommer lite svar till JCM. Jag flög senast ryskt inrikes i Januari ner till Sochi/Krasnaya Paljana. Om det var obegränsat med sprit är svaret ett bestämt JA. Och du behöver inte vara orolig för att du ska få flyga Aeroflot heller, troligtvis kommer du att få flyga nåt av alla baby-flots som finns. Det brukar gå till så att några piloter går ihop och köper ett eget plan och flyger egna turer. Allt ingår dock under samma bokningssystem, så du behöver inte vara orolig för biljetterna. Det mest spännande är faktiskt att se vad de döpt planet till. Jag flög båda RUSSIA och KAPAT - fast KAPAT utläses Karat, annars hade det kanske kunnat missuppfattas. De ryska inrikesflygen är lite av en klass för sig, jag tycker om dem, men det är lite annorlunda. Tex är det ingen placering, och stolarna ombord är av den fällbara typen. När jag åkte hade de hängt julpynt över säkerhetsskyltarna och det är mycket som är lite smårostigt. Toalettsitsen på planet var av trä och sprucken, och maten var hmm.. OK. Men jag har kollat lite förut ang. Heliski i Kamchatka och tycker det verkar vara en bra idé. Yak-Yeti [URL]http://www.yak-yeti.com/[/URL] Kör också heli i Kaukasus och det verkar vara mycket bra. Senast jag var i Krasnaya Paljana hade det kommit ett 70 cm dump på 3 timmar, och orten är riktigt modern. Snöar det där så snöar det. Om du inte har varit i Ryssland ännu - åk dit. det ligger och väntar på dig. >> RR << [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Heliski Kamchatka
Tillbaka
Topp