Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Heliskiing i Sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle74" data-source="post: 829299" data-attributes="member: 83388"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag vet inte vad du läst om Kittelfjäll tidigare och vad de som skrev upplevde som negativt. Jag har faktiskt bara gott att säga om Kittelfjäll och har tillbringat påsken där de senaste tre åren.</p><p></p><p>Kittelfjäll är ett enkelt ställe i den bemärkelsen att det inte liknar en Skistar anläggning. Du har inga flashiga butiker eller restauranger, fokus ligger helt och hållet på skidåkningen.</p><p></p><p>Du kan bo på enkelt hotell eller hyra en stuga (både enklare och finare standard). Vi har åkt i stora grupper och bokat stuga via Kittelparken alla tre åren och har varit mycket nöjda.</p><p></p><p>Så för att gilla Kittelfjäll ska du vara där för att åka skidor. Två pistade backar är allt, resten är off-pist. Heliskiingen är billigast i europa (sägs det...) och jag har upplevt den som skoj och en underbar naturupplevelse. Både pilot och guider har jag upplevt som professionella. Däremot erbjuder ju inte Kittelfjäll några långa monsteråk, men för att vara i Sverige väldigt bra.</p><p></p><p>Kittelfjäll är överlag lite "Vilda Västern" och med det menar jag att allt inte känns hypermodernt eller planerat in i minst detalj, men det är också en del av charmen. Åker du med ett gäng grabbar vågar jag lova en kul resa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle74, post: 829299, member: 83388"] Hej, Jag vet inte vad du läst om Kittelfjäll tidigare och vad de som skrev upplevde som negativt. Jag har faktiskt bara gott att säga om Kittelfjäll och har tillbringat påsken där de senaste tre åren. Kittelfjäll är ett enkelt ställe i den bemärkelsen att det inte liknar en Skistar anläggning. Du har inga flashiga butiker eller restauranger, fokus ligger helt och hållet på skidåkningen. Du kan bo på enkelt hotell eller hyra en stuga (både enklare och finare standard). Vi har åkt i stora grupper och bokat stuga via Kittelparken alla tre åren och har varit mycket nöjda. Så för att gilla Kittelfjäll ska du vara där för att åka skidor. Två pistade backar är allt, resten är off-pist. Heliskiingen är billigast i europa (sägs det...) och jag har upplevt den som skoj och en underbar naturupplevelse. Både pilot och guider har jag upplevt som professionella. Däremot erbjuder ju inte Kittelfjäll några långa monsteråk, men för att vara i Sverige väldigt bra. Kittelfjäll är överlag lite "Vilda Västern" och med det menar jag att allt inte känns hypermodernt eller planerat in i minst detalj, men det är också en del av charmen. Åker du med ett gäng grabbar vågar jag lova en kul resa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Heliskiing i Sverige
Tillbaka
Topp