Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hell Bents
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 863183" data-attributes="member: 46762"><p>som du själv upplevde 189'orna... Klumpiga. Hellbenten är tunga skidor och det är största nackdelen jag ser med dem. Det är puderjibbskidor som är konstruerade på ett sätt som gör dem till dåliga puderjibbskidor. 189 bör vara det naturliga valet med tanke på rocker och utformning, men det blir fruktansvärt tungt omdet skall börjas snurras. 179 är iofs en mer naturlig bc-jibblängd (typ 185) men för riktig åkning blir det kort för dig. Och trots 179 är det fortfarande ingen lätt skida!</p><p></p><p>Kolla på andra märken; <strong>Line </strong>(SFB och Ep Pro), Moment (Bibby och Night Train), Surface (New Life och One Life), 4frnt (YLE och CRJ) <strong>Atomic </strong> (BC). Sen finns Armada JJ också men jämfört med de jag nämnt rekommenderar jag den inte... Med tanke på att jag nämnde 4frnt YLE så slänger jag in Salomon Rocker2 också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 863183, member: 46762"] som du själv upplevde 189'orna... Klumpiga. Hellbenten är tunga skidor och det är största nackdelen jag ser med dem. Det är puderjibbskidor som är konstruerade på ett sätt som gör dem till dåliga puderjibbskidor. 189 bör vara det naturliga valet med tanke på rocker och utformning, men det blir fruktansvärt tungt omdet skall börjas snurras. 179 är iofs en mer naturlig bc-jibblängd (typ 185) men för riktig åkning blir det kort för dig. Och trots 179 är det fortfarande ingen lätt skida! Kolla på andra märken; [b]Line [/b](SFB och Ep Pro), Moment (Bibby och Night Train), Surface (New Life och One Life), 4frnt (YLE och CRJ) [b]Atomic [/b] (BC). Sen finns Armada JJ också men jämfört med de jag nämnt rekommenderar jag den inte... Med tanke på att jag nämnde 4frnt YLE så slänger jag in Salomon Rocker2 också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hell Bents
Tillbaka
Topp