Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
helmet-cam hjälmkamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skajter" data-source="post: 109105" data-attributes="member: 43855"><p>Det är Cambiken som styr kvaliteten! Själv har jag inte trådlöst men det finns nog att köpa! Vad som kan vara bra med tex en 1cccd är att det finns ganska små sådana! Ska man filma tex bigjump hoppning så är det ganska bra om man har en liten kamera! Till min Sony Pc 109 har jag gjort en liten låda i frigolit som jag lägger ned kameran i. Den tål betydligt mera stryk samt den blir skönare för han som hoppar att landa på!</p><p></p><p>Det finns olika tillbehör till Cambiken med! Jag tycker att man ska ha samtliga! 1: en remote som man kan ha uppstickande ur väskan, där man slår av och på kameran. 2: en mick, ganska kul att höra soundet av åkaren eller skotern mm! 3: Förlängningskablar, bra att ha. Då går cambiken andvända till så mycket mer. tex om du ska filma skotercross! Då kan man sätta fast kameran där det mest lämpar sig om man inte vill ha den på sig! </p><p></p><p>Sen åter till 3cccd vs 1ccd: Har själv både och! En Sony vx2100 3ccd och en Sony pc 109 1ccd! Visst det är grymt stor skillnad om man filmar när det börjar skymma lite eller inomhus! Ska man filma under dagen så är skillnaden inte så stor! Av min erfarenhet så är det dock bättre att spara och köpa en 3ccd på en gång! Tycker man det är kul att filma så vill man ganska snabbt ha en bättre kamera! Men till Cambike rekomenderar jag en så liten kamera som möjligt! Är grymt nöjd med min! Hoppas dessa svar hjälpte!</p><p></p><p>Vh Persson</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skajter, post: 109105, member: 43855"] Det är Cambiken som styr kvaliteten! Själv har jag inte trådlöst men det finns nog att köpa! Vad som kan vara bra med tex en 1cccd är att det finns ganska små sådana! Ska man filma tex bigjump hoppning så är det ganska bra om man har en liten kamera! Till min Sony Pc 109 har jag gjort en liten låda i frigolit som jag lägger ned kameran i. Den tål betydligt mera stryk samt den blir skönare för han som hoppar att landa på! Det finns olika tillbehör till Cambiken med! Jag tycker att man ska ha samtliga! 1: en remote som man kan ha uppstickande ur väskan, där man slår av och på kameran. 2: en mick, ganska kul att höra soundet av åkaren eller skotern mm! 3: Förlängningskablar, bra att ha. Då går cambiken andvända till så mycket mer. tex om du ska filma skotercross! Då kan man sätta fast kameran där det mest lämpar sig om man inte vill ha den på sig! Sen åter till 3cccd vs 1ccd: Har själv både och! En Sony vx2100 3ccd och en Sony pc 109 1ccd! Visst det är grymt stor skillnad om man filmar när det börjar skymma lite eller inomhus! Ska man filma under dagen så är skillnaden inte så stor! Av min erfarenhet så är det dock bättre att spara och köpa en 3ccd på en gång! Tycker man det är kul att filma så vill man ganska snabbt ha en bättre kamera! Men till Cambike rekomenderar jag en så liten kamera som möjligt! Är grymt nöjd med min! Hoppas dessa svar hjälpte! Vh Persson [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
helmet-cam hjälmkamera
Tillbaka
Topp