Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hemagjord konstsnö :D
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bastardquad" data-source="post: 213868" data-attributes="member: 39757"><p>Jag provade det för typ 17 år sedan, en kväll när det var -18 grader. Använde 8 bars tryck och ett helt vanligt högtrycksmunstycke. Det fungerade riktigt bra, särskilt när jag hade spolat tillräckligt länge för att vattnet i slangen skulle bli kallt. Resultatet blev 5cm snö på 15 min. Från mitt försök kan man lära sig följande:</p><p></p><p>1. Riktigt kallt vatten lönar sig</p><p>2. Ju högre tryck desto bättre</p><p>3. Ju mer finfördelat vatten desto mindre risk för "tösnö". Jag hade ett rätt billigt munstycke, och för mig blev det blötsnö trots -18 grader.</p><p>4. Om du kan spruta vattnet från ett tak blir det ännu bättre, eftersom vattendimman får mer tid på sig att frysa.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bastardquad, post: 213868, member: 39757"] Jag provade det för typ 17 år sedan, en kväll när det var -18 grader. Använde 8 bars tryck och ett helt vanligt högtrycksmunstycke. Det fungerade riktigt bra, särskilt när jag hade spolat tillräckligt länge för att vattnet i slangen skulle bli kallt. Resultatet blev 5cm snö på 15 min. Från mitt försök kan man lära sig följande: 1. Riktigt kallt vatten lönar sig 2. Ju högre tryck desto bättre 3. Ju mer finfördelat vatten desto mindre risk för "tösnö". Jag hade ett rätt billigt munstycke, och för mig blev det blötsnö trots -18 grader. 4. Om du kan spruta vattnet från ett tak blir det ännu bättre, eftersom vattendimman får mer tid på sig att frysa. Lycka till! Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hemagjord konstsnö :D
Tillbaka
Topp