Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hemavan/Tärnaby
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1026526" data-attributes="member: 54815"><p>Jo, ja, hm, ok. </p><p></p><p>De har börjat shapa rätt bra i Hemavan nu för tiden. Och parken i Tärnaby blir bättre och bättre och kommer om allt gå världen bli ännu bättre till nästa säsong. Men mer om det då, förhoppningsvis. </p><p></p><p>Det finns otroligt många ställen att tura till. Det är ju förfan bara att dra på hudarna och gå. Och offpisten i Tärnaby är helt klart den bästa jag åkt (skogsåkning då), om man vet vart man ska. Så som sagt, snacka med localsen. I och med att det knappt finns några, blir de nog bara glada om de får nån till att åka med. </p><p></p><p>Hemavan är flackt, det har du rätt i. Men det finns ett flertal åk där man visst kan utnyttja hela fallhöjden, de är dock inte så väldigt spännande. Min högst personliga åsikt är väl egentligen att Tärnaby är bättre än Hemavan från säsongstart till vecka 8-9 nån gång, då man börjar kunna ge sig ut i Kobåset, och Hemavan där tar överhanden. </p><p></p><p>Sen skulle jag väl inte direkt säga att man blir less. Det är helt klart mindre än t.ex. Åre, men less blir man inte. Jag har åkt här i typ 11 säsonger nu, och det känns nästan tråkigt att dra härifrån.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1026526, member: 54815"] Jo, ja, hm, ok. De har börjat shapa rätt bra i Hemavan nu för tiden. Och parken i Tärnaby blir bättre och bättre och kommer om allt gå världen bli ännu bättre till nästa säsong. Men mer om det då, förhoppningsvis. Det finns otroligt många ställen att tura till. Det är ju förfan bara att dra på hudarna och gå. Och offpisten i Tärnaby är helt klart den bästa jag åkt (skogsåkning då), om man vet vart man ska. Så som sagt, snacka med localsen. I och med att det knappt finns några, blir de nog bara glada om de får nån till att åka med. Hemavan är flackt, det har du rätt i. Men det finns ett flertal åk där man visst kan utnyttja hela fallhöjden, de är dock inte så väldigt spännande. Min högst personliga åsikt är väl egentligen att Tärnaby är bättre än Hemavan från säsongstart till vecka 8-9 nån gång, då man börjar kunna ge sig ut i Kobåset, och Hemavan där tar överhanden. Sen skulle jag väl inte direkt säga att man blir less. Det är helt klart mindre än t.ex. Åre, men less blir man inte. Jag har åkt här i typ 11 säsonger nu, och det känns nästan tråkigt att dra härifrån. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hemavan/Tärnaby
Tillbaka
Topp