Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hemskt ledsen men här kommer det igen ....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ibasto" data-source="post: 792145" data-attributes="member: 114644"><p>Grader och procent...</p><p></p><p>Jag är med och arrangerar en årlig resa till alperna via Friluftsfrämjandet.</p><p>I år ska vi till mayrhofen!</p><p></p><p>Sitter och ska skriva ihop infobrevet och vill inte skriva att harakiri lutar 78%</p><p></p><p>Jag har läst och förstått att det är arctan ( motstående /närliggande katet ) som motsvarar grader och att 100% motsvarar 45 grader.</p><p>Så långt inga problem</p><p></p><p>Men nu till 78% Det ska motsvara 78 höjdmeter per 100 m.</p><p>Frågan är 100m motsvara det hypotenusan -> 51 grader eller närliggande katet -> 38 grader.</p><p></p><p>Ser fram emot en lite mer städad och matetmatisk diskussion än tidigare försök</p><p></p><p>/Tobias</p><p>Friluftsfrämjandet Gävle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ibasto, post: 792145, member: 114644"] Grader och procent... Jag är med och arrangerar en årlig resa till alperna via Friluftsfrämjandet. I år ska vi till mayrhofen! Sitter och ska skriva ihop infobrevet och vill inte skriva att harakiri lutar 78% Jag har läst och förstått att det är arctan ( motstående /närliggande katet ) som motsvarar grader och att 100% motsvarar 45 grader. Så långt inga problem Men nu till 78% Det ska motsvara 78 höjdmeter per 100 m. Frågan är 100m motsvara det hypotenusan -> 51 grader eller närliggande katet -> 38 grader. Ser fram emot en lite mer städad och matetmatisk diskussion än tidigare försök /Tobias Friluftsfrämjandet Gävle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hemskt ledsen men här kommer det igen ....
Tillbaka
Topp