Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hemskt ledsen men här kommer det igen ....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ttio" data-source="post: 792257" data-attributes="member: 114259"><p>Alltså som jag försökte visa i mina röriga uträkningar finns det två olika sätt att mäta lutning i % där ena systemet menar att 100% lutning = 45grader. Och en annan skala menar att 100% lutning är 90grader dvs lodrät.</p><p></p><p>Det andra systemet är helt klart mer logiskt men slutsatsen är att man måste veta vilket av systemen dem använt när dem säger att backen har en lutning om 78%.</p><p></p><p>Den är dock inte relativ på det sätt jag tror han menar dvs en lutning på 90% är inte 90% av 45grader.</p><p>Bevis = atan(90/100) = 42grader </p><p> 0.9x45 = 40.5grader</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ttio, post: 792257, member: 114259"] Alltså som jag försökte visa i mina röriga uträkningar finns det två olika sätt att mäta lutning i % där ena systemet menar att 100% lutning = 45grader. Och en annan skala menar att 100% lutning är 90grader dvs lodrät. Det andra systemet är helt klart mer logiskt men slutsatsen är att man måste veta vilket av systemen dem använt när dem säger att backen har en lutning om 78%. Den är dock inte relativ på det sätt jag tror han menar dvs en lutning på 90% är inte 90% av 45grader. Bevis = atan(90/100) = 42grader 0.9x45 = 40.5grader [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hemskt ledsen men här kommer det igen ....
Tillbaka
Topp