Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hemskt ledsen men här kommer det igen ....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 792614" data-attributes="member: 83225"><p>Jag är också något av en språkfascist och har alltid fascinerats av det här språkbruket. Min teori kring varför många skriver "dem" istället för "de" är att de är vana vid att i talspråk säga "dom". De här personerna har dock i bakhuvudet något som ligger och gnager från mellanstadiefröken, som säger att man inte får skriva "dom" så då tar de nåt annat och då tror de att "dem" är ett finare sätt att skriva. Detta är bara min teori men vem vet vad som får folk att göra konstiga saker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 792614, member: 83225"] Jag är också något av en språkfascist och har alltid fascinerats av det här språkbruket. Min teori kring varför många skriver "dem" istället för "de" är att de är vana vid att i talspråk säga "dom". De här personerna har dock i bakhuvudet något som ligger och gnager från mellanstadiefröken, som säger att man inte får skriva "dom" så då tar de nåt annat och då tror de att "dem" är ett finare sätt att skriva. Detta är bara min teori men vem vet vad som får folk att göra konstiga saker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hemskt ledsen men här kommer det igen ....
Tillbaka
Topp