Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Purple Haze i lössnö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1059524" data-attributes="member: 92022"><p>Kan tillägga att jag även testat fjolårets voodoo i 182, men den dagen var det riktigt hårt och vindpackat så bärigheten var inte minsta bekymmer. Dom gick riktigt bra i det föret men krävde tryck precis som PH. </p><p></p><p>Jag är lätt (65 kg) och prioriterar låg radie och smidighet före bärighet därför valde jag årets 172 men visst funderade även jag på 182. Mina fire arrow är också 172 och bara 80 i midjan vilket inte minskat nöjet i offpisten bara ändrat tekniken så jag landade på 172 för att inte tappa smidigheten. PH är ju 3cm bredare än fire arrow vilket skapar ganska mycket större yta vilket jag uppskattade skulle räcka i kombination med den mjukare spetsen för att få klart bättre flyt i puder utan att tappa prestanda i hårdare före. I efterhand så kan jag säga att styvheten dominerar mer än jag väntat mig i lössnön och bärigheten var mindre än väntat. Så nu jobbar jag på att bygga upp åkdagarna för att tekniken ska bli bättre och skidorna ska mjukna till lite. Detta borde göra underverk på dom mjukare dagarna att få spetsen att böjas lite mer och jobba ytterligare uppåt, men det kommer fortfarande krävas aktivitet i åkningen.</p><p></p><p>Jonny du är snäppet längre och tyngre än mig så 182 kan säkert bli rätt längd för dig i synnerhet om du har fokus på puder i offpisten (jag siktade mer allmountain). Personligen tror jag att bärigheten inte kommer bli dramatiskt bättre utan det är nog ganska marginellt eftersom skidans styvhet kommer fortfarande dominera. Frågan är är du beredd på att gå med i Hendryx klubben och ändra teknik i lössnön?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1059524, member: 92022"] Kan tillägga att jag även testat fjolårets voodoo i 182, men den dagen var det riktigt hårt och vindpackat så bärigheten var inte minsta bekymmer. Dom gick riktigt bra i det föret men krävde tryck precis som PH. Jag är lätt (65 kg) och prioriterar låg radie och smidighet före bärighet därför valde jag årets 172 men visst funderade även jag på 182. Mina fire arrow är också 172 och bara 80 i midjan vilket inte minskat nöjet i offpisten bara ändrat tekniken så jag landade på 172 för att inte tappa smidigheten. PH är ju 3cm bredare än fire arrow vilket skapar ganska mycket större yta vilket jag uppskattade skulle räcka i kombination med den mjukare spetsen för att få klart bättre flyt i puder utan att tappa prestanda i hårdare före. I efterhand så kan jag säga att styvheten dominerar mer än jag väntat mig i lössnön och bärigheten var mindre än väntat. Så nu jobbar jag på att bygga upp åkdagarna för att tekniken ska bli bättre och skidorna ska mjukna till lite. Detta borde göra underverk på dom mjukare dagarna att få spetsen att böjas lite mer och jobba ytterligare uppåt, men det kommer fortfarande krävas aktivitet i åkningen. Jonny du är snäppet längre och tyngre än mig så 182 kan säkert bli rätt längd för dig i synnerhet om du har fokus på puder i offpisten (jag siktade mer allmountain). Personligen tror jag att bärigheten inte kommer bli dramatiskt bättre utan det är nog ganska marginellt eftersom skidans styvhet kommer fortfarande dominera. Frågan är är du beredd på att gå med i Hendryx klubben och ändra teknik i lössnön? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Purple Haze i lössnö?
Tillbaka
Topp