Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Purple Haze i lössnö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_hardcore" data-source="post: 1059527" data-attributes="member: 27387"><p>Grejen är ju att jag körde ett par Sick Day 110 i alperna i alla typer av snö, även djupt puder i olika form och densitet. De har ju mer rocker än PH men snarlika mått i övrigt. Kan säga att de var något för mig. Tyckte inte jag fick till flytet alls och de var svåra att hantera och nosen dök när det var vindpackat eller tyngre blötare snö. Då körde jag ändå på 186. Så att mer rocker per automatik gör resan i puder trevligare stämmer inte (inte för mig i alla fall). Det är snarare konstruktionen av hela skidan, i alla dess komponenter, som ger förutsättningar för hur den upplevs i puder. </p><p></p><p>Polaren kör på Cash Is King 14/15 och flyter som en kork (svårt att inte göra det om man ha 127cm midja kanske...) Men kör även skiten ur allt och alla i alla andra fören också. Min tanke är då att PH inte borde ligga så långt efter? Visserligen kommer den flyta på mindre än Cashen pga mindre mått men konstruktionen är ju samma.</p><p></p><p>Äh, va fan. Jag får väl helt enkelt köpa ett par och återkomma med en recension när jag varit ute i pudret.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_hardcore, post: 1059527, member: 27387"] Grejen är ju att jag körde ett par Sick Day 110 i alperna i alla typer av snö, även djupt puder i olika form och densitet. De har ju mer rocker än PH men snarlika mått i övrigt. Kan säga att de var något för mig. Tyckte inte jag fick till flytet alls och de var svåra att hantera och nosen dök när det var vindpackat eller tyngre blötare snö. Då körde jag ändå på 186. Så att mer rocker per automatik gör resan i puder trevligare stämmer inte (inte för mig i alla fall). Det är snarare konstruktionen av hela skidan, i alla dess komponenter, som ger förutsättningar för hur den upplevs i puder. Polaren kör på Cash Is King 14/15 och flyter som en kork (svårt att inte göra det om man ha 127cm midja kanske...) Men kör även skiten ur allt och alla i alla andra fören också. Min tanke är då att PH inte borde ligga så långt efter? Visserligen kommer den flyta på mindre än Cashen pga mindre mått men konstruktionen är ju samma. Äh, va fan. Jag får väl helt enkelt köpa ett par och återkomma med en recension när jag varit ute i pudret. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Purple Haze i lössnö?
Tillbaka
Topp