Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Purple Haze i lössnö?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1060183" data-attributes="member: 92022"><p>Tack, jag hade tolkat det som att det låg något mer akademiskt bakom men nu behöver jag inte leta så mycket mer. Artikeln säger ändå ganska mycket men hade hoppats på lite mer fysik och anatomi men det lär inte finnas i den utsträckningen om det är en litterär studie... </p><p></p><p>Tillbaka mot topic:</p><p>Jag har monterat mina PH med inserts så senaste resan körde jag med traditionell montering (1 cm bak). Kan inte säga exakt varför men på något sätt kändes åkningen behagligare och det blev klart trevligare att gå på tur med hudarna. Tidigare på tur var det besvärligare att få skidorna att skjuta rakt fram utan dom ville alltid lite i sidled vilket var irriterande. Upplevde det inte som ett direkt problem på dom korta turerna jag gjort bara irriterande. </p><p></p><p>Oavsett så jag kan rekommendera att testköra dom med normal montering också och avgöra själv. Jag kommer fortsätta nästa säsong och variera lite mer men mitt nuvarande bud ligger på normal montering även om duckstance har sina poänger i teorin.</p><p></p><p></p><p>Hade en kort men intressant diskussion om hur duckstance påverkar lederna kring knät med en kille jag träffade i gränsen. Som jag förstod det och upplevt när jag testat lite så är man starkare i duckstance när man har korrekt belastning och balans. Men om du hamnar i bakvikt så blir det motsatt effekt och det sliter mer på leder än om du stått centrerat. Kan vara värt att fundera på, jag ska testa mer och försöka läsa på lite ytterligare för att kunna avväga fördelar mot nackdelar bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1060183, member: 92022"] Tack, jag hade tolkat det som att det låg något mer akademiskt bakom men nu behöver jag inte leta så mycket mer. Artikeln säger ändå ganska mycket men hade hoppats på lite mer fysik och anatomi men det lär inte finnas i den utsträckningen om det är en litterär studie... Tillbaka mot topic: Jag har monterat mina PH med inserts så senaste resan körde jag med traditionell montering (1 cm bak). Kan inte säga exakt varför men på något sätt kändes åkningen behagligare och det blev klart trevligare att gå på tur med hudarna. Tidigare på tur var det besvärligare att få skidorna att skjuta rakt fram utan dom ville alltid lite i sidled vilket var irriterande. Upplevde det inte som ett direkt problem på dom korta turerna jag gjort bara irriterande. Oavsett så jag kan rekommendera att testköra dom med normal montering också och avgöra själv. Jag kommer fortsätta nästa säsong och variera lite mer men mitt nuvarande bud ligger på normal montering även om duckstance har sina poänger i teorin. Hade en kort men intressant diskussion om hur duckstance påverkar lederna kring knät med en kille jag träffade i gränsen. Som jag förstod det och upplevt när jag testat lite så är man starkare i duckstance när man har korrekt belastning och balans. Men om du hamnar i bakvikt så blir det motsatt effekt och det sliter mer på leder än om du stått centrerat. Kan vara värt att fundera på, jag ska testa mer och försöka läsa på lite ytterligare för att kunna avväga fördelar mot nackdelar bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Purple Haze i lössnö?
Tillbaka
Topp