Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Voodoo Child
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bull_SWE" data-source="post: 577302" data-attributes="member: 56070"><p>felix: Du tänker helt rätt!</p><p></p><p>I och med att skidan är så pass bred så har du samma area under foten som en smalare och längre skida, alltså samma bärighet. Fördelen med att ha en kortare skida med låg radie är att den blir betydligt snabbare, roligare och mer lätthanterlig (även i offpisten). </p><p></p><p>Har t.ex. aldrig upplevt skogsåkning så rolig som på ett par Hendryx.</p><p>Kör själv fjolårets Funkallistic 172cm och är själv 175cm. Jag behöver bara titta var jag vill åka så åker skidorna dit, och snabbt går det! Upplever det som att åkningen blir mycket mer spontan och lekfull med ett par Hendryx under fötterna. Samtidigt kan jag verkligen köra över hela berget i alla förhållanden på ett par skidor, från manchester till puderdump på ett par skidor!</p><p>Normalt så tappar man ju t.ex. nöjet med piståkningen på ett par långa och breda offpist-skidor med stor radie och vice versa. På ett par Hendryx kan du åka allt utan kompromisser!</p><p></p><p>Enda nackdelen som jag kan se det är om man ska köra riktigt stora drop. Då vill man kanske ha en lite längre skida då man annars kanske riskerar att slå över framåt om det tar emot när man landar och man går för stomp.</p><p></p><p>Med dom nya modellerna för i år så lär förmodligen flytet vara ännu bättre och carving-egenskaperna ännu aggresivare tack vare rocker. Ser verkligen fram emot att testa dom då jag tycker mina fjolårs-skidor är rent över-djävulska om jag trycker till och arbetar ordentligt med dom. Undrar då inte vad dom nya ska vara?! Förmodligen får man tillbaka ännu mer utan att behöva lägga ner lika mycket arbete. Men om man lägger ner lika mycket arbete då? Kan knappt vänta på att få reda på svaret!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bull_SWE, post: 577302, member: 56070"] felix: Du tänker helt rätt! I och med att skidan är så pass bred så har du samma area under foten som en smalare och längre skida, alltså samma bärighet. Fördelen med att ha en kortare skida med låg radie är att den blir betydligt snabbare, roligare och mer lätthanterlig (även i offpisten). Har t.ex. aldrig upplevt skogsåkning så rolig som på ett par Hendryx. Kör själv fjolårets Funkallistic 172cm och är själv 175cm. Jag behöver bara titta var jag vill åka så åker skidorna dit, och snabbt går det! Upplever det som att åkningen blir mycket mer spontan och lekfull med ett par Hendryx under fötterna. Samtidigt kan jag verkligen köra över hela berget i alla förhållanden på ett par skidor, från manchester till puderdump på ett par skidor! Normalt så tappar man ju t.ex. nöjet med piståkningen på ett par långa och breda offpist-skidor med stor radie och vice versa. På ett par Hendryx kan du åka allt utan kompromisser! Enda nackdelen som jag kan se det är om man ska köra riktigt stora drop. Då vill man kanske ha en lite längre skida då man annars kanske riskerar att slå över framåt om det tar emot när man landar och man går för stomp. Med dom nya modellerna för i år så lär förmodligen flytet vara ännu bättre och carving-egenskaperna ännu aggresivare tack vare rocker. Ser verkligen fram emot att testa dom då jag tycker mina fjolårs-skidor är rent över-djävulska om jag trycker till och arbetar ordentligt med dom. Undrar då inte vad dom nya ska vara?! Förmodligen får man tillbaka ännu mer utan att behöva lägga ner lika mycket arbete. Men om man lägger ner lika mycket arbete då? Kan knappt vänta på att få reda på svaret! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hendryx Voodoo Child
Tillbaka
Topp