Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Here we go again - BC Jibb för tungviktare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 976051" data-attributes="member: 46762"><p>Opus, som jag nämnde tidigare, och Pettitor är nog de bästa alternativen. Jag (80kg) körde Opus i 185 i en uppkört och stökigt Stryn och jäklar vad den pallar trycket bra! Den är lekfull, men inte pissmjuk. Jämför inte med Pollards tidigare skapelser...</p><p>Pettitorn han jag inte åka men jag åkte med Fred Syversen som brassade på ganska rejält med ett par 179. Trots den korta längden på det paret kunde han köra på hårt och han gav den även ett gott omdöme. Han slängde en riktigt snygg 180 rakt ut från en transport utan att tveka på den stökiga landningen 3-4 meter ner... Pettitor är ordentligt styv under foten men flexig ut mot ändarna där rockern tar vid, den bör palla för dig.</p><p></p><p>Utan att själv ha åkt BC'n så håller jag en hel den alternativ högre. Midebredden kommer ju upp till 123mm, det börjar bli mycket skida att slänga runt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 976051, member: 46762"] Opus, som jag nämnde tidigare, och Pettitor är nog de bästa alternativen. Jag (80kg) körde Opus i 185 i en uppkört och stökigt Stryn och jäklar vad den pallar trycket bra! Den är lekfull, men inte pissmjuk. Jämför inte med Pollards tidigare skapelser... Pettitorn han jag inte åka men jag åkte med Fred Syversen som brassade på ganska rejält med ett par 179. Trots den korta längden på det paret kunde han köra på hårt och han gav den även ett gott omdöme. Han slängde en riktigt snygg 180 rakt ut från en transport utan att tveka på den stökiga landningen 3-4 meter ner... Pettitor är ordentligt styv under foten men flexig ut mot ändarna där rockern tar vid, den bör palla för dig. Utan att själv ha åkt BC'n så håller jag en hel den alternativ högre. Midebredden kommer ju upp till 123mm, det börjar bli mycket skida att slänga runt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Here we go again - BC Jibb för tungviktare
Tillbaka
Topp