Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hilfe Bitte. Dps Wailer 112 Hybrid eller Katana ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 878704" data-attributes="member: 32948"><p>IMO tror jag Wailer 105 ligger rätt nära katana i uppförande. Kör den själv med dukes som topptursskida. </p><p>Wailer 112 är kvick och snabb, oerhört lekfull. Således får den sämre blåsa-på-i-380-knyck- och kötta-megaklippor-egenskaper. </p><p></p><p>Fick jag bara ha en skida i Sverige hade jag bara använt 112RP</p><p>I alperna kör jag i princip bara Lotus 120 - gött med stor svängradie när man ska käka fallhöjd. </p><p>Nu kör jag bara DPS, så jag är ju lite färgad av det. Men du borde ju klura ut vilken skidtyp som tilltalar dig mest. Har du möjlighet till att åka på skidtest nästa försäsong så tror jag säkert du kan prova både 112RP och katana (och fler) där - vilket kan vara en god idé.</p><p></p><p>Edit: ^^190cm är nog det som gäller för dig oavsett vilken skida du går på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 878704, member: 32948"] IMO tror jag Wailer 105 ligger rätt nära katana i uppförande. Kör den själv med dukes som topptursskida. Wailer 112 är kvick och snabb, oerhört lekfull. Således får den sämre blåsa-på-i-380-knyck- och kötta-megaklippor-egenskaper. Fick jag bara ha en skida i Sverige hade jag bara använt 112RP I alperna kör jag i princip bara Lotus 120 - gött med stor svängradie när man ska käka fallhöjd. Nu kör jag bara DPS, så jag är ju lite färgad av det. Men du borde ju klura ut vilken skidtyp som tilltalar dig mest. Har du möjlighet till att åka på skidtest nästa försäsong så tror jag säkert du kan prova både 112RP och katana (och fler) där - vilket kan vara en god idé. Edit: ^^190cm är nog det som gäller för dig oavsett vilken skida du går på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hilfe Bitte. Dps Wailer 112 Hybrid eller Katana ?
Tillbaka
Topp