Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Hitta i cykeldjungeln?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JoeySkier" data-source="post: 46711" data-attributes="member: 32846"><p>Det är alltid lika svårt att svara på frågor gällande utrustning som folk ska köpa. Det beror så mycket på personlig smak (och vad man är beredd att betala), men jag tänkte utgå från mina egna erfarenheter. </p><p></p><p>Jag har en Kona Stinky som jag har uppgraderat en del.</p><p></p><p>Jag har nöjt mig med de Deore växlar som satt på som original eftersom de fungerar bra för mig då jag oftast klättrar sakta uppåt och kör så fort jag kan neråt. Med det menar jag att jag inte direkt sliter på växlarna och inte behöver världens bästa precision (till skillnad för om jag skulle nöta på motionsslingor).</p><p></p><p>De mekaniska bromsar som var orginal bytte jag mot hydraliska Magura. Det är en stor skillnad mellan hydraliska skivbromsar och allt annat, men en bra mycket mindre skillnad mellan olika hydraliska, dvs luras inte att köpa några värstingar så länge du inte är riktigt storvuxen eller cyklar riktigt hårt.</p><p></p><p>Styrstam kan vara något att tänka på. Köp något som passar den cykling du har tänkt dig och din storlek (själv alternerar jag mellan två, en kort för "rolig" cykling och en längre för längre svängar. Jag använder oftast den kortare trots att jag ofta cyklar några mil varje gång jag är ute.</p><p></p><p>Heldämpat. Det är klart jag har heldämpat eftersom jag kör i skogen (där man söker upp allt som får en att lämna marken), det behövs kanske inte men varför inte när det faktiskt underlättar och gör cyklingen roligare.</p><p></p><p>Slutligen. Eftersom detta är freeride.nu så antar jag att det är något sådant du är ute efter i upplevelseväg, freeriding. Luras inte att köpa en crosscountry- eller downhillcykel som du inte behöver.</p><p></p><p>P.S Kolla Specialized Bighit, en enligt mig bra cykel för strax över 12000 (om du byter mekaniskt mot hydraliskt).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JoeySkier, post: 46711, member: 32846"] Det är alltid lika svårt att svara på frågor gällande utrustning som folk ska köpa. Det beror så mycket på personlig smak (och vad man är beredd att betala), men jag tänkte utgå från mina egna erfarenheter. Jag har en Kona Stinky som jag har uppgraderat en del. Jag har nöjt mig med de Deore växlar som satt på som original eftersom de fungerar bra för mig då jag oftast klättrar sakta uppåt och kör så fort jag kan neråt. Med det menar jag att jag inte direkt sliter på växlarna och inte behöver världens bästa precision (till skillnad för om jag skulle nöta på motionsslingor). De mekaniska bromsar som var orginal bytte jag mot hydraliska Magura. Det är en stor skillnad mellan hydraliska skivbromsar och allt annat, men en bra mycket mindre skillnad mellan olika hydraliska, dvs luras inte att köpa några värstingar så länge du inte är riktigt storvuxen eller cyklar riktigt hårt. Styrstam kan vara något att tänka på. Köp något som passar den cykling du har tänkt dig och din storlek (själv alternerar jag mellan två, en kort för "rolig" cykling och en längre för längre svängar. Jag använder oftast den kortare trots att jag ofta cyklar några mil varje gång jag är ute. Heldämpat. Det är klart jag har heldämpat eftersom jag kör i skogen (där man söker upp allt som får en att lämna marken), det behövs kanske inte men varför inte när det faktiskt underlättar och gör cyklingen roligare. Slutligen. Eftersom detta är freeride.nu så antar jag att det är något sådant du är ute efter i upplevelseväg, freeriding. Luras inte att köpa en crosscountry- eller downhillcykel som du inte behöver. P.S Kolla Specialized Bighit, en enligt mig bra cykel för strax över 12000 (om du byter mekaniskt mot hydraliskt). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Hitta i cykeldjungeln?
Tillbaka
Topp