Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hitta skidan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 349646" data-attributes="member: 33485"><p>Båda följande modeller har twintip och är 87 mm i midjan.</p><p></p><p>Völkl karma 05/06 (se om du hittar ett fräscht par) - enligt mig en av de bästa allroundskidor som skapats, fungerar bäst i nordiska förhållanden. Självklara längdvalet är 185 cm. Fungerar riktigt bra på hårdare underlag, inte klumpig så jibbing blir inga problem.</p><p></p><p>Goodha 181 - Ska själv komplettera mitt stall med denna skida i vinter. Då Goodha är ganska nytt märke (lanserades förra året) har jag inte hunnit testköra den innan, ta i trä. Utter här på FR vet mer om den skidan. Den har hyffsat lika mått som Karman.</p><p></p><p>Finns ju, som du redan sagt en uppsjö, men jag skulle tittat närmare på dessa två.</p><p></p><p>Min högst personliga åsikt är att K2 är skräpskidor, om du gillar att åka på överkokta nudlar är detta ett helt rätt val.</p><p></p><p></p><p>kika lite på denna tråd <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=40179" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=40179</a> men där kanske det fokuseras på lite för breda skidor? MnO skrev ett par rader som tar upp en del skidor och jag själv skrev ett par andra rader om lite riktlinjer vid skidval.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 349646, member: 33485"] Båda följande modeller har twintip och är 87 mm i midjan. Völkl karma 05/06 (se om du hittar ett fräscht par) - enligt mig en av de bästa allroundskidor som skapats, fungerar bäst i nordiska förhållanden. Självklara längdvalet är 185 cm. Fungerar riktigt bra på hårdare underlag, inte klumpig så jibbing blir inga problem. Goodha 181 - Ska själv komplettera mitt stall med denna skida i vinter. Då Goodha är ganska nytt märke (lanserades förra året) har jag inte hunnit testköra den innan, ta i trä. Utter här på FR vet mer om den skidan. Den har hyffsat lika mått som Karman. Finns ju, som du redan sagt en uppsjö, men jag skulle tittat närmare på dessa två. Min högst personliga åsikt är att K2 är skräpskidor, om du gillar att åka på överkokta nudlar är detta ett helt rätt val. kika lite på denna tråd [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=40179[/URL] men där kanske det fokuseras på lite för breda skidor? MnO skrev ett par rader som tar upp en del skidor och jag själv skrev ett par andra rader om lite riktlinjer vid skidval. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hitta skidan
Tillbaka
Topp