Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hitta skidorna under snön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1026618" data-attributes="member: 80520"><p>Hedda: Man viker ihop dem och stoppar in dem under skidbyxorna.</p><p></p><p>Powderleashes blir dock ett stök så fort man ska åka gondol. Om det inte finns varianter med någon form av spänne man kan knäppa av, men det har jag inte sett ännu! (Kanske något för nån entrepenör på freeride att sätta tänderna i?)</p><p></p><p>Apropå ursprungsfrågan misstänker jag att de har samma problem som lavinapparna, det vill säga rätt sannolikt att de har kort räckvidd när de är begravda under ett snötäcke. Sen är väl diskutabelt om det är ett problem i skidhittarsammanhang, en radie på 5 meter är ju rätt stort när det gäller att leta efter skidor som inte dragits med i en lavin.</p><p></p><p>Annars finns det mer "kompletta" produkter, som använder sig av längre frekvenser, men som är så pass skilda från transcieverfrekvenser att de inte ska störa. Ett annat generellt problem med den här typen av produkter är hur man ska fästa dem på skidorna på ett sätt som gör att de inte slås av (allt för ofta i alla fall).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1026618, member: 80520"] Hedda: Man viker ihop dem och stoppar in dem under skidbyxorna. Powderleashes blir dock ett stök så fort man ska åka gondol. Om det inte finns varianter med någon form av spänne man kan knäppa av, men det har jag inte sett ännu! (Kanske något för nån entrepenör på freeride att sätta tänderna i?) Apropå ursprungsfrågan misstänker jag att de har samma problem som lavinapparna, det vill säga rätt sannolikt att de har kort räckvidd när de är begravda under ett snötäcke. Sen är väl diskutabelt om det är ett problem i skidhittarsammanhang, en radie på 5 meter är ju rätt stort när det gäller att leta efter skidor som inte dragits med i en lavin. Annars finns det mer "kompletta" produkter, som använder sig av längre frekvenser, men som är så pass skilda från transcieverfrekvenser att de inte ska störa. Ett annat generellt problem med den här typen av produkter är hur man ska fästa dem på skidorna på ett sätt som gör att de inte slås av (allt för ofta i alla fall). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hitta skidorna under snön
Tillbaka
Topp