Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm eller inte hjälm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nickel" data-source="post: 418441" data-attributes="member: 34501"><p>Klart du ska ha hjälm!</p><p></p><p>Själv var jag i Vemdalen vecka 6 (130 cm snö). Efter några härliga förmiddagsåk skulle åka ner och fika. Åkte snett höger bakom en polare i pisten.</p><p></p><p>Han gör plötsligt en skarp hägersväng. Jag försöker väja men min bräda hakar i bakändan på hans skidor. Jag snurras runt och åker baklänges nån meter, sen tappar jag balansen och sätter i hälarna. Alla som åkt bräda vet att det inte är bra att sätta i hälarna om man råkar åka baklänges. Det tar liksom tvärstopp och DET gjorde det.</p><p></p><p>Jag minns inget av själva slaget i huvudet. Det enda jag minns när jag vaknat upp är att polaren står böjd över mig och försöker ta av mig glasögonen. Jag var tydligen borta i en minut eller så. Sen åkte vi sakta ner till värmestugan där vi varit förut. Jag kände inte igen huset. Det tog ca 10 minuter innan jag kände igen huset. Hade min polare frågat mig vad han hette hade jag inte kunnat svara. Jag minns inte hur jag tog av mig brädan och var jag ställde den, det minns jag fortfarande inte. Senare på eftermiddagen kom huvudvärken. </p><p>Då ska man ha i åtanke att jag faktiskt hade hjälm. Tänk om jag inte haft det....Då hade jag nog inte suttit här idag och skrivit detta. </p><p></p><p>Så använd huvudet och använd hjälm! Det händer så %%¤/&¤ lätt och det behövs så lite.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nickel, post: 418441, member: 34501"] Klart du ska ha hjälm! Själv var jag i Vemdalen vecka 6 (130 cm snö). Efter några härliga förmiddagsåk skulle åka ner och fika. Åkte snett höger bakom en polare i pisten. Han gör plötsligt en skarp hägersväng. Jag försöker väja men min bräda hakar i bakändan på hans skidor. Jag snurras runt och åker baklänges nån meter, sen tappar jag balansen och sätter i hälarna. Alla som åkt bräda vet att det inte är bra att sätta i hälarna om man råkar åka baklänges. Det tar liksom tvärstopp och DET gjorde det. Jag minns inget av själva slaget i huvudet. Det enda jag minns när jag vaknat upp är att polaren står böjd över mig och försöker ta av mig glasögonen. Jag var tydligen borta i en minut eller så. Sen åkte vi sakta ner till värmestugan där vi varit förut. Jag kände inte igen huset. Det tog ca 10 minuter innan jag kände igen huset. Hade min polare frågat mig vad han hette hade jag inte kunnat svara. Jag minns inte hur jag tog av mig brädan och var jag ställde den, det minns jag fortfarande inte. Senare på eftermiddagen kom huvudvärken. Då ska man ha i åtanke att jag faktiskt hade hjälm. Tänk om jag inte haft det....Då hade jag nog inte suttit här idag och skrivit detta. Så använd huvudet och använd hjälm! Det händer så %%¤/&¤ lätt och det behövs så lite. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm eller inte hjälm?
Tillbaka
Topp