hjälm (jon olsson)

holma

Ny medlem
hjälm (jon olsson)
jag undrar vad det är för märke det är på hjälmen som jon hade i super pipen i år
för den är riktigt snygg
//per

hjälm (jon olsson)
redbullhjälm var det.. och märket är Pro-Tec. redbull köper in hjälmar av Pro-Tec o målar om dem osså får deras åkare åka me dem

hjälm (jon olsson)
jag vett att det var en red bull hjälm men det är ju inte hjälmen som är red bull utan det är lacken.
och jag har varit inne på pro-tecs hemsida och dem hade inte hjälmen med skärm som jon olsson hade på sig på super pipe tävlingen. tacksam för svar

//per

hjälm (jon olsson)
Jag vet inte om det stämmer men jag hörde eller läste någonstans att det inte bara är Pro-Tec utan en massa olika fabrikat som levererar Red Bull-hjälmarna

hjälm (jon olsson)
Det är giro som gör hjälmarna. Har aldrig sett en pro-tec re bull hjälm.... Men helst skulle jag vilja ha Sonys red bull lurar

hjälm (jon olsson)
såhär är det: åkarna får själva välja vilken modell de ska ha på hjälmar. sedan köper red bull in sådana hjälmar och målar om dem. jag har sett pro-tec, giro, briko + en skiercrosshjälm jag inte vet vad de va för modell på.

hjälm (jon olsson)
precis, som jon kör med pro-tec. tanner kör med giro. henke kör me nån annan rackare o så. dom väljer själv o får sedan en sån lackad. vilken jon hade i x-games har jag själv undrat, såg ut som nån arbetarhjälm=)

hjälm (jon olsson)
Den mä skärm är eg en vanl. kruka med ett överdrag i tyg, tyckte jag mig ana... Typ sånt som fälttävlans ryttare har

Tillbaka
Topp