Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm med visir? Eller OTG Goggles? Kunna ha glasögon under
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nightwish76" data-source="post: 1197695" data-attributes="member: 165046"><p>Nu har jag haft min Head Radar hjälm i en vecka i fjällen. och jag är mins sagt väldigt nöjd med denna hjälm. Dels sitter den hur skönt som helst på huvudet. Jag har haft den hela julveckan i skiftande väder med jättemulet, med dimma fuktig luft och snöfall, till stora kallt och torrt, samt skiftande förhållanden uppe och nere med låga moln emellan. </p><p></p><p>Visiret sluter tätt, märker ingen skillnad mot mina tidigare goggles. I och med att visiret sitter (jag får nästan kalla det goggle, för det är egentligen mer en goggle fastsatt med gummiband än ett regelrätt visir) och jag har knappt haft problem med imma. Det har varit ungefär samma problem som med goggles, ibland imma på utsidan när man åker upp i liten, och det är fuktigt och temperaturskillnad, och eller att man andas genom en buff ut framför linsen. Men detta har varit ytterst lite.</p><p>Jag beställde även ett extra visir för kategori 1 och under julveckan i Klövsjö har det varit ett måste med det vädret.</p><p>Jag själv ger den 5 av 5, för jag är supernöjd med den. Jag har ganska "stora bågar" och de har fått plats utan problem, imfritt och blåser inte in.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nightwish76, post: 1197695, member: 165046"] Nu har jag haft min Head Radar hjälm i en vecka i fjällen. och jag är mins sagt väldigt nöjd med denna hjälm. Dels sitter den hur skönt som helst på huvudet. Jag har haft den hela julveckan i skiftande väder med jättemulet, med dimma fuktig luft och snöfall, till stora kallt och torrt, samt skiftande förhållanden uppe och nere med låga moln emellan. Visiret sluter tätt, märker ingen skillnad mot mina tidigare goggles. I och med att visiret sitter (jag får nästan kalla det goggle, för det är egentligen mer en goggle fastsatt med gummiband än ett regelrätt visir) och jag har knappt haft problem med imma. Det har varit ungefär samma problem som med goggles, ibland imma på utsidan när man åker upp i liten, och det är fuktigt och temperaturskillnad, och eller att man andas genom en buff ut framför linsen. Men detta har varit ytterst lite. Jag beställde även ett extra visir för kategori 1 och under julveckan i Klövsjö har det varit ett måste med det vädret. Jag själv ger den 5 av 5, för jag är supernöjd med den. Jag har ganska "stora bågar" och de har fått plats utan problem, imfritt och blåser inte in. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm med visir? Eller OTG Goggles? Kunna ha glasögon under
Tillbaka
Topp