Hjälm + musik(ipod), behöver bra lösning.

Jakbob

Medlem
Jag har tröttnat på att köra med min vanliga hjälm o försöka trycka in ett par hörlurar under. De hoppar ur öronen när de inte ska och är allmänt jobbiga.

Jag vill ha en vettigare lösning. Helst som gör att man inte behöver plocka upp ipoden varje gång man vill höja/sänka(och gärna för att byta låt, men då blir väl valmöjligheten mindre så det är inget måste). Jag funderade på att köpa en Bad Lieutenant och köpa till ljudkittet till dem, är det en vettig lösning? Finns det någon annan hjälm som är bättre?

Jag vet att en kompis hade jacka/handskar (kommer inte ihåg var det var) där han kunde byta låt osv för sin ipod, vilka är det som gjort dem produkterna?

Stora och enkla knappar uppskattas eftersom man då kan slippa ta av och på handskarna. Finns det något billigt sätt jag kan fixa detta på? Orkar inte med allt meck som det hittills inneburit att köra med musik :)

Pro Tec classic snow (eller nåt sånt).
Sladdkontroll, OK ljud.
Men den kanske inte är särskilt frän...

jag har en red hi-fi version två som har knappar utanför öron pads shiten som man höjer och sänker elelr stänger av ljudet helt, det är klockrent :)

du lär ju testa plug-ins. dessa hoppar inte ur öronen så lätt.
skullcandy smokin´buds är bra. får dom för ca 150 kr och det är bra ljud :)
Over and out!

jag har en Giro Encore 2, snygg och skön hjälm enligt mej och den har också en såndär sak fast i sladden som man kan höjja/sänka eller stänga av ljudet med.

Plugga fast en shuffle i kragen lr nåt så kan du nog byta låt även fast du har handskar. Annars så säger jag som resten av folket, öronlappar med ljud. Dock astrist ljud i sånna.

Inte allt för astrist ljud i mina skullcandyöronlappar till R.E.D Hi-Fi hjälmen som för övrigt är den skönaste hjälmen jag haft på skallen! Har ett par sådana öronlappar till salu om du är intresserad!

skullcandy icon 2 dom kan man ju typ ha under hjälmen för det e gummi, eller kanske koss porta pro? och sen en shuffle....

Jag gör så att ja plockar av själva högtalarna ifrån "stålgrejen" på mina koss porta pro så lägger man bara dom där vid de mjuka vid öronen :D

cingston sa:
jag har en red hi-fi version två som har knappar utanför öron pads shiten som man höjer och sänker elelr stänger av ljudet helt, det är klockrent :)
Det låter ju vettigast. Är det stora knappar så man fixar det med ett par feta tumvantar på sig med?
Att ha en liten shuffle/sladd med liten volymkontroll på är egentligen inte lika bra, för det blir ändå att man måste dra av handskarna. Hittade lite grejer på ebay med ipod audex, tyvärr passar inte dockningsstationen med min fjärde generationens nano, annars lät det som ett häftigt system.

H-J: det är egentligen vettigt men jag vill verkligen ha någon form av volymkontroll och även möjlighet att byta låt simpelt, så där skiter det sig. Det är nästan viktigare att det är smidigt än att det är perfekt ljud i det här fallet.

Oxbow, O´neill, Burton med fler har jackor med Play Pause Forward Backward + - på ärmen och hörlursingång i ljudfickan, utgång uppe i kragen.

Håller med alla som säger Giro, tycker deras hjälmar är bäst. Speciellt med ljud till, man kan även ha så man kan prata i telefon. Ska inhandla det inför säsongen.

Modda hjälm a la Ted!
1.Ryck av hörlurarna från ett par koss porta pro. 2.Skär ut ett hål i vadden på öronlapparna. 3.Tryck in hörlurarna. 4.Koppla dem till en ipod shuffle (förra modellen). 5.Fäst ipoden i luvan lr i ngn hjälmrem. Ifall du vill ha tillbaka dina koss porta pro i ursprungligt skick är det bara att trycka dit dom igen.
Lycka till!

RED Hi-fi blev det. Testade en för några dagar sedan så idag beställde jag en med ljudkittet från ebay. Tråkigt bara att man inte kan byta låt osv utan att plocka upp ipoden men så kan det gå, får väl lära mig att leva med det.

Jakob_HIhi sa:
RED Hi-fi blev det. Testade en för några dagar sedan så idag beställde jag en med ljudkittet från ebay. Tråkigt bara att man inte kan byta låt osv utan att plocka upp ipoden men så kan det gå, får väl lära mig att leva med det.
du kan ju ha ett gäng olika spellistor som du blandar lite med, om du inte har shuffle för då blir det svårt.

Jag har en nano som det är nu, så det fungerar helt klart. Kommer den en kass låt får jag väl sätta den på mute och vänta tills nästa låt kommer om jag nu inte orkar dra av mig handskarna :)

Såg för övrigt att det finns en del trådlösa kontroller som ska tåla det mesta (dock verkar inte den jag var mest intresserad av passa fjärde generationens nano tyvärr), så om jag stör mig på det sen i vinter beställer jag hem någon sådan och hänger på någon dragkedja eller liknande.

Har en jävlig bra lösning som jag kör som funkar skit bra. Ta bort dina earpads och annvänd ett par skullcandy icon eller recruit. Sen sätter du lurarna så att dom inte går uppe på huvudet utan sitter bak i nacken typ. Sen sätter du bara på hjälmen och kör. Jag har en smith holt hjälm och lurarna sitter kvar trots att jag flippar och krashar och så :D sjukt flummigt förklarat men men...
peace

Pluginlurar, smidiga handskar, och höj/sänk, pause play på saldden... Funkar skitbra för mig! Annars kan du ju bara köpa en Shuffle att ha på jackan....

Tillbaka
Topp