Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hjälm vid utförsåkning, ett satans otyg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 17028" data-attributes="member: 14197"><p>Touché, käre Supernaut! </p><p>Och grattis till BigBirger, Marten, lingon, fredrik berg (min nya daredevil-idol by the way), coig, Mats nystam, Browall, klintan och vad kidsen ovan nu heter i sitt nya Freeriderekord i god dag yxskaft samt tesilsintellekt! </p><p></p><p>Själv har jag tidigare negligerat detta uppenbara samband mellan hjälmprydnaden i allmänhet och hög prylsvansföring i synnerhet ("Som vanligt gäller det att ligga på topp när det gäller utrustning och prylar" som Martin T <a href="http://www.tureniec.com/skidor.html" target="_blank">http://www.tureniec.com/skidor.html</a> skriver) kombinerat med total infantilism i det praktiska utförandet. If you talk the talk, you must walk the walk! Dock syns sambandet lysa ypperligt ljust i denna dager. Om vi nu i denna tankelek benämner illdådarna för feghjälmbärare - dessa internationella storkapitalets asexuella lakejer och allmänt idiotiskt beteende på berget - lockas jag till leende vid spaning kring vad nästa grej det gäller att skaffa i sin "utrustning" kan vara? Problemen som RRagnar påpekar med att geara upp sig som "de riktiga freerijdarna" är ju uppenbara. Är det läge att kräva helibolagen och liftbolagen på att ha trådlösa nätverk överallt så man kan vara kroniskt uppkopplad och hänga med i vad jänkebilderna visar de senaste dagarna? Kanske en portabel PC/GPS/GameBoy från Sony för de unga? Eller fångstremmar till bindningarna <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3805" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3805</a> ? Avalung med nästan-vuxen blöja? Att åka omkring med en tie meter lång anti-crevasse-påle i famnen (med Dakine som tillverkare blir det garanterat en storsäljare i Trillervallen)? Vacuumpump? Ultravox hela sortiment - gärna Vienna först då? Kevlarvästar? </p><p></p><p>Att det sedan saknas en hel del förmåga till kritiskt tänkande och läsande bland kidsen utan hår under bältet har ju länge stått bortom allt rimligt tvivel, så det vore ju förment att rekommendera lite sunt förnuft, bergsvett eller omdöme - innan pryttlarna kommer in i bilden. </p><p></p><p>Sen så tror jag ju inte att inlines- och cykelhjälmsbärarna undkommer Darwin så lätt - eventuellt på kullen där de försöker åka utför, men Evil Kenevil-wannabe"s kan lätt straffa ut sig vid de tillfällen hjälmotyget placerats på sin vanliga plats; utanpå rücksacken. Sen finns ju uppenbara skador som inte ens hjälmen skyddar mot, tänker då på brännskador från varm välling, höger krok från arg utförsåkare samt brinnande grön sprit (flamdräkter blir nog nästa års storsäljare för de som är rädda för att leka med elden).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 17028, member: 14197"] Touché, käre Supernaut! Och grattis till BigBirger, Marten, lingon, fredrik berg (min nya daredevil-idol by the way), coig, Mats nystam, Browall, klintan och vad kidsen ovan nu heter i sitt nya Freeriderekord i god dag yxskaft samt tesilsintellekt! Själv har jag tidigare negligerat detta uppenbara samband mellan hjälmprydnaden i allmänhet och hög prylsvansföring i synnerhet ("Som vanligt gäller det att ligga på topp när det gäller utrustning och prylar" som Martin T [URL]http://www.tureniec.com/skidor.html[/URL] skriver) kombinerat med total infantilism i det praktiska utförandet. If you talk the talk, you must walk the walk! Dock syns sambandet lysa ypperligt ljust i denna dager. Om vi nu i denna tankelek benämner illdådarna för feghjälmbärare - dessa internationella storkapitalets asexuella lakejer och allmänt idiotiskt beteende på berget - lockas jag till leende vid spaning kring vad nästa grej det gäller att skaffa i sin "utrustning" kan vara? Problemen som RRagnar påpekar med att geara upp sig som "de riktiga freerijdarna" är ju uppenbara. Är det läge att kräva helibolagen och liftbolagen på att ha trådlösa nätverk överallt så man kan vara kroniskt uppkopplad och hänga med i vad jänkebilderna visar de senaste dagarna? Kanske en portabel PC/GPS/GameBoy från Sony för de unga? Eller fångstremmar till bindningarna [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=3805[/URL] ? Avalung med nästan-vuxen blöja? Att åka omkring med en tie meter lång anti-crevasse-påle i famnen (med Dakine som tillverkare blir det garanterat en storsäljare i Trillervallen)? Vacuumpump? Ultravox hela sortiment - gärna Vienna först då? Kevlarvästar? Att det sedan saknas en hel del förmåga till kritiskt tänkande och läsande bland kidsen utan hår under bältet har ju länge stått bortom allt rimligt tvivel, så det vore ju förment att rekommendera lite sunt förnuft, bergsvett eller omdöme - innan pryttlarna kommer in i bilden. Sen så tror jag ju inte att inlines- och cykelhjälmsbärarna undkommer Darwin så lätt - eventuellt på kullen där de försöker åka utför, men Evil Kenevil-wannabe"s kan lätt straffa ut sig vid de tillfällen hjälmotyget placerats på sin vanliga plats; utanpå rücksacken. Sen finns ju uppenbara skador som inte ens hjälmen skyddar mot, tänker då på brännskador från varm välling, höger krok från arg utförsåkare samt brinnande grön sprit (flamdräkter blir nog nästa års storsäljare för de som är rädda för att leka med elden). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hjälm vid utförsåkning, ett satans otyg
Tillbaka
Topp