Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hjälm vid utförsåkning, ett satans otyg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Biegg_Omai" data-source="post: 17042" data-attributes="member: 14479"><p>Hjälm har gjort att en hel del av dagens ungdomar tror att dom är </p><p>odödliga för att dom fått en plast bit på knoppen! Märkligt hur </p><p>vettet helt verkar ha försvunnit hos vissa bara för att det sitter en </p><p>sak i vägen för hjärna, ser folk med plast på huvudet göra saker </p><p>som dom aldrig skulle våga göra om det inte var för hjälmen! </p><p>Känns som om det blivit kutym att behöva göra </p><p>över-sin-förmåga-åk bara för att man har hockeyutrustning på sig. </p><p>Förståndet verkar en hel del åkare lämna i farstun i samband med </p><p>hjälm påtagningen!</p><p></p><p>Hjälmen invaggar dess bärare i falsk säkerhet!</p><p></p><p>Dock vill jag på inget sätt fördöma dess positiva effekter så som att </p><p>hjälpa till vid möten med Sten och hans polare Berg men jag vill </p><p>med mitt inlkägg resa ett varningens finger för att det fortfarande </p><p>krävs lite närvaro av den gråa massan som finns inne i huvud. </p><p>Hjälmen hjälper föga om du brakar in i herr Berg i närmare 80 blås </p><p>det skyddar lite men du kommer antagligen att bli morot för resten </p><p>av ditt liv!</p><p></p><p>Tänkte även vara lite mer moralfajant och påminna Er hjälm </p><p>bärarere av vikten att knäppa spännet under hakan och ha det rätt </p><p>inställt. Om inte så görs kan det bli en förödande om nu skulle ta </p><p>och åka med i fru Lavin på ett åk, ett löst spänt hakband kan göra </p><p>Er kevlarstickersthjälm till en dödsfälla utan dess like!</p><p></p><p>Utan hjälm i backen men med förstånd och omdöme i den samma, </p><p></p><p>Biegg-Omai</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Biegg_Omai, post: 17042, member: 14479"] Hjälm har gjort att en hel del av dagens ungdomar tror att dom är odödliga för att dom fått en plast bit på knoppen! Märkligt hur vettet helt verkar ha försvunnit hos vissa bara för att det sitter en sak i vägen för hjärna, ser folk med plast på huvudet göra saker som dom aldrig skulle våga göra om det inte var för hjälmen! Känns som om det blivit kutym att behöva göra över-sin-förmåga-åk bara för att man har hockeyutrustning på sig. Förståndet verkar en hel del åkare lämna i farstun i samband med hjälm påtagningen! Hjälmen invaggar dess bärare i falsk säkerhet! Dock vill jag på inget sätt fördöma dess positiva effekter så som att hjälpa till vid möten med Sten och hans polare Berg men jag vill med mitt inlkägg resa ett varningens finger för att det fortfarande krävs lite närvaro av den gråa massan som finns inne i huvud. Hjälmen hjälper föga om du brakar in i herr Berg i närmare 80 blås det skyddar lite men du kommer antagligen att bli morot för resten av ditt liv! Tänkte även vara lite mer moralfajant och påminna Er hjälm bärarere av vikten att knäppa spännet under hakan och ha det rätt inställt. Om inte så görs kan det bli en förödande om nu skulle ta och åka med i fru Lavin på ett åk, ett löst spänt hakband kan göra Er kevlarstickersthjälm till en dödsfälla utan dess like! Utan hjälm i backen men med förstånd och omdöme i den samma, Biegg-Omai [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hjälm vid utförsåkning, ett satans otyg
Tillbaka
Topp