Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6363" data-attributes="member: 10565"><p>Är du galen spriten skall man dricka!!! (;-)</p><p></p><p>Nu skojar jag med er, många bra inlägg här. Förutom den där 16-åriga tordhyvlen som inte tyckte det var nog ballt med hjälm! </p><p></p><p>Åk upp till gränsen kolla på killarna och tjejerna som laddar mest och går fetast de har hjälm och/eller ryggplatta. Och de snubbarna har mer respekt än en 16 årig stockholmare som står på skidorna 3 helger per vinter!!!</p><p></p><p>Men jag måste passa på att lägga in ett passus: Man blir inte odödlig för att man kör med bra skydd!!! Ni skriver om att man kan köra hårdare och fetare med skydd! Hmmm detta stämmer nog, men skydden gör inte att man blir odödlig även om ni tycker att det känns så! Det gör fortfarande dj ont att vurpa hårt! och alla ryggskador beror inte på trauma mot ryggraden, du har ju tex kotkompretion med diskbrock som följd. DVS du kan knäcka ryggen på 1000 olika sätt utan att det innefattar trauma mot ryggen!!! Och inga skydd i värden kan skydda dig om du har en liten hjärna som du slutat använda bara för att du har skydd!!!</p><p></p><p>/S</p><p></p><p>Gå fetare eller ta bussen hem!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6363, member: 10565"] Är du galen spriten skall man dricka!!! (;-) Nu skojar jag med er, många bra inlägg här. Förutom den där 16-åriga tordhyvlen som inte tyckte det var nog ballt med hjälm! Åk upp till gränsen kolla på killarna och tjejerna som laddar mest och går fetast de har hjälm och/eller ryggplatta. Och de snubbarna har mer respekt än en 16 årig stockholmare som står på skidorna 3 helger per vinter!!! Men jag måste passa på att lägga in ett passus: Man blir inte odödlig för att man kör med bra skydd!!! Ni skriver om att man kan köra hårdare och fetare med skydd! Hmmm detta stämmer nog, men skydden gör inte att man blir odödlig även om ni tycker att det känns så! Det gör fortfarande dj ont att vurpa hårt! och alla ryggskador beror inte på trauma mot ryggraden, du har ju tex kotkompretion med diskbrock som följd. DVS du kan knäcka ryggen på 1000 olika sätt utan att det innefattar trauma mot ryggen!!! Och inga skydd i värden kan skydda dig om du har en liten hjärna som du slutat använda bara för att du har skydd!!! /S Gå fetare eller ta bussen hem!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälm!
Tillbaka
Topp