hjälm??

Luuuthman

Ny medlem
hjälm??
efter en liten badolycka(dök på för grunt vatten) som resulterade i 8 halvt utslagna tänder o en mindre hjärnskakning o ryggsmärtor, så har jag insett att en olycka kan hända ganska enkelt. därför sitter jag o funderar på o köpa mig ett stycke hjälm till vintersäsongen. har kollat på utrustnings sidan o fick lite som vinkar där. men är de nån som har nån speciell modell lr nåt märke som är bra/man ska passa sig för, så är jag tacksam för tips.
de ska vara en freeride hjälm, typ red bull hjälmarna dom kör med i FR-4.

tacksam för tips..

hjälm??
Jag kör med en vanlig ProTec... Den sitter som smäcken....Varm och skön och den finns motivlackad om man vill..

600 daler...

hjälm??
För att citera medlemmen PumpaPowder i ett tidigare liknande inlägg: "Om du är ute efter det bästa, köp en Rooster! Om du inte vill ha det bästa utan en hjälm som är grymt cool, så köp en Rooster !!" Det tycker jag beskriver saken rätt bra, Rooster är bäst! Annars finns det ju en uppsjö av hjälmar men de flesta tycker jag ser ut som flygarhjälmar som Maverick i Top Gun haft. Förutom då Rooster, RED skycap helmet, kanske Protec å nån till! PASSA dig för Jofa hockeyhjälmar, de är både kalla å obekväma!

hjälm??
Som sagt, Sweet regerar. Se till att köpa en hjälm som du är nöjd med, så att du kan köra med den varje dag.

hjälm??
Jag måste också rekommendera Roostern. Efter en läskig vurpa i
våras bet jag ihop och införskaffade en. Underbar hjälm, väger
nada och sitter kanon (på mig).

Men den finns bara i en storlek och kan, i värsta fall, kosta nästan
3000:- (om du åker på tull o moms från Norge).

Det följer visserligen med ett gäng små, knallröda "fireball fitpads"
(det är ju viktigt att vara snygg under också ;), så förutsatt att
skalleknoppen inte är för biffig bör den gå att passa in.
Storhövdade bör dock prova innan köp.

En av killarna på Sweet trodde att dom skulle finnas i svenska
butiker till hösten. Förhoppningsvis blir dom lite billigare då.

Tillbaka
Topp