Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälmar som håller tätt vid öronen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1328678" data-attributes="member: 83225"><p>Jag och dottern verkar dela ett problem när det gäller skidhjälmar. Båda har vissa problem med att det drar kallt vid öronen. Det skiljer sig dock mellan hjälmmodeller. Tex funkade inte gamla Sweet Trooper alls för mig. Sen ett antal år tillbaka hittade jag en Smith Vantage som håller fullständigt tätt. Den börjar dock nå sin tekniska livslängd nu så jag behöver byta. Är det nån som vet ifall Vantage 2 är väldigt lik i formen? Några andra bra tips på hjälmar för mig? Jag kan förstås testa massa hjälmars passform men huruvida de håller tätt vid öronen märker jag ju inte förrän jag åker i dem. </p><p></p><p>Dottern har ett ytterligare krux och det är att hon behöver en racehjälm som är godkänd för tävling. Hon har idag en gammal Sweet Volata som hon säger sitter som gjuten på huvet, men om hon inte har håret utsläppt så drar det om öronen. Hon har tidigare haft en Pocito och den höll tätt. Sen hade hon en annan Poc Skull Orbic X som satt dåligt (bytte ut den därför) och förstås drog kallt. Utbudet på race-hjälmar är ju ytterst begränsat så vad ska jag titta efter? En lösning är ju att låta henne ha håret utsläppt men även hon behöver ny hjälm och hon hävdar att nya Volatan inte sitter lika bra. Och utsläppt hår när det blir massa fartvind och fuktigt i luften är ingen höjdare. Senaste träningslägret fick jag reda ut enorma knutar 3-4 ggr dagligen. Jag slipper gärna det. Mössa under hjälmen är väl en lösning för de flesta men Skidforbundets regler är lite oklara kring om hon får ha mössa under.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1328678, member: 83225"] Jag och dottern verkar dela ett problem när det gäller skidhjälmar. Båda har vissa problem med att det drar kallt vid öronen. Det skiljer sig dock mellan hjälmmodeller. Tex funkade inte gamla Sweet Trooper alls för mig. Sen ett antal år tillbaka hittade jag en Smith Vantage som håller fullständigt tätt. Den börjar dock nå sin tekniska livslängd nu så jag behöver byta. Är det nån som vet ifall Vantage 2 är väldigt lik i formen? Några andra bra tips på hjälmar för mig? Jag kan förstås testa massa hjälmars passform men huruvida de håller tätt vid öronen märker jag ju inte förrän jag åker i dem. Dottern har ett ytterligare krux och det är att hon behöver en racehjälm som är godkänd för tävling. Hon har idag en gammal Sweet Volata som hon säger sitter som gjuten på huvet, men om hon inte har håret utsläppt så drar det om öronen. Hon har tidigare haft en Pocito och den höll tätt. Sen hade hon en annan Poc Skull Orbic X som satt dåligt (bytte ut den därför) och förstås drog kallt. Utbudet på race-hjälmar är ju ytterst begränsat så vad ska jag titta efter? En lösning är ju att låta henne ha håret utsläppt men även hon behöver ny hjälm och hon hävdar att nya Volatan inte sitter lika bra. Och utsläppt hår när det blir massa fartvind och fuktigt i luften är ingen höjdare. Senaste träningslägret fick jag reda ut enorma knutar 3-4 ggr dagligen. Jag slipper gärna det. Mössa under hjälmen är väl en lösning för de flesta men Skidforbundets regler är lite oklara kring om hon får ha mössa under. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälmar som håller tätt vid öronen?
Tillbaka
Topp