Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälmtips till grande kabesa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HeLium" data-source="post: 1057983" data-attributes="member: 48397"><p>Jag har också begåvats med en gigantisk skalle, även om ansiktet som sitter på ser otroligt bra ut så är är omfånget på huvudet ett handikapp. Dock vill jag med emfas påpeka att jag inte har "ovanlig huvudform" som</p><p> [USER=149275]@chrillelille[/USER] väljer att uttrycka det. Mitt huvud är helt enkelt väldigt tilltaget, storleksordningen 62-64cm.</p><p></p><p>Efter många sejourer på sportbutiker, av alla olika typer, har jag hitills bara hittat full shell-hjälmar, racehjälmar, som passar mitt enorma huvud. Salomons gamla (+10år) serie ScreamII fungerade. Nu har jag en Head Stivot som passar mycket bra, den får du både köra SG och DH i om du vill enligt FIS.</p><p></p><p>Varje gång jag får idén, vilket sker ett par gånger varje säsong, att köpa en half shell (typ Giro och POC) och börjar prova så inser jag att jag borde gå till doktorn. Då kanske jag kan få en diagnos på storleken på huvdet så jag kan kontakta hjälpmedelscentralen för en specialhjälm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HeLium, post: 1057983, member: 48397"] Jag har också begåvats med en gigantisk skalle, även om ansiktet som sitter på ser otroligt bra ut så är är omfånget på huvudet ett handikapp. Dock vill jag med emfas påpeka att jag inte har "ovanlig huvudform" som [USER=149275]@chrillelille[/USER] väljer att uttrycka det. Mitt huvud är helt enkelt väldigt tilltaget, storleksordningen 62-64cm. Efter många sejourer på sportbutiker, av alla olika typer, har jag hitills bara hittat full shell-hjälmar, racehjälmar, som passar mitt enorma huvud. Salomons gamla (+10år) serie ScreamII fungerade. Nu har jag en Head Stivot som passar mycket bra, den får du både köra SG och DH i om du vill enligt FIS. Varje gång jag får idén, vilket sker ett par gånger varje säsong, att köpa en half shell (typ Giro och POC) och börjar prova så inser jag att jag borde gå till doktorn. Då kanske jag kan få en diagnos på storleken på huvdet så jag kan kontakta hjälpmedelscentralen för en specialhjälm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hjälmtips till grande kabesa
Tillbaka
Topp