Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
HJÄLP - Allmountain i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dockie" data-source="post: 1275059" data-attributes="member: 164431"><p>Jo, testade Enforcer 93 (inte nya 94orna) i en hel dag i Trysil. </p><p></p><p>Tyvärr så räcker varken möjligheter eller tid till för att testa alla skidor jag skulle vilja. Så jag testade ”bara” Nordica Enforcer 93 och K2 Mindbender 89 Ti. </p><p></p><p>Först ut var Mindbender. Åkte ca 5-6 ordentliga åk på dem i Järvsö. Kvicka, snabbare in i sväng än mina Extrem OCH de var tillräckligt stabila i högre fart. Roliga lagg helt enkelt! När jag lämnat tillbaka dom och åkte resten av dagen på mina älskade Extrem så undrade jag nästan hur jag kunnat åka runt så länge på dessa. De kändes i jämförelse tröga och nästan lite klumpiga. </p><p></p><p>Hyrde som sagt Enforcer 93 i en hel dag i Trysil. På förhand så hade jag nästan bestämt mig för Enforcer. Så jag var sjukt taggad. Först ska jag säga att det naturligtvis är en toppen skida! MEN med mig som förare och i jämförelse med Extrem och K2 så vart jag mkt besviken. Den klarade av allt som Extrem klarar men lite sämre. Kom inte överens med dem. Tappade greppet flera gånger, bjöd inte in till den åkglädje jag kände med K2 skidan och för den delen mina Extrem. Så i motsats till K2 skidan så var jag frälst när jag återigen ställde mig i backen med mina Extrem. Självförtroendet åter och jag krossade pisten igen…nåväl. </p><p></p><p>Så…med en liten klump i magen så sålde jag av mina Extrem och köpte K2 Mindbender 89TI som landar hemma imorgon och ska på sin jungfruresa på torsdag. Spännande och kul! </p><p></p><p>Två saker som jag lärt mig är att man aldrig vet förens man testat. Samt att det är oerhört lärorikt att be om hjälp. </p><p></p><p>Sen är det ju bara ett par skidor. Känns det inte bra….ja då är det ju bara o sälja och satsa på nåt annat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dockie, post: 1275059, member: 164431"] Jo, testade Enforcer 93 (inte nya 94orna) i en hel dag i Trysil. Tyvärr så räcker varken möjligheter eller tid till för att testa alla skidor jag skulle vilja. Så jag testade ”bara” Nordica Enforcer 93 och K2 Mindbender 89 Ti. Först ut var Mindbender. Åkte ca 5-6 ordentliga åk på dem i Järvsö. Kvicka, snabbare in i sväng än mina Extrem OCH de var tillräckligt stabila i högre fart. Roliga lagg helt enkelt! När jag lämnat tillbaka dom och åkte resten av dagen på mina älskade Extrem så undrade jag nästan hur jag kunnat åka runt så länge på dessa. De kändes i jämförelse tröga och nästan lite klumpiga. Hyrde som sagt Enforcer 93 i en hel dag i Trysil. På förhand så hade jag nästan bestämt mig för Enforcer. Så jag var sjukt taggad. Först ska jag säga att det naturligtvis är en toppen skida! MEN med mig som förare och i jämförelse med Extrem och K2 så vart jag mkt besviken. Den klarade av allt som Extrem klarar men lite sämre. Kom inte överens med dem. Tappade greppet flera gånger, bjöd inte in till den åkglädje jag kände med K2 skidan och för den delen mina Extrem. Så i motsats till K2 skidan så var jag frälst när jag återigen ställde mig i backen med mina Extrem. Självförtroendet åter och jag krossade pisten igen…nåväl. Så…med en liten klump i magen så sålde jag av mina Extrem och köpte K2 Mindbender 89TI som landar hemma imorgon och ska på sin jungfruresa på torsdag. Spännande och kul! Två saker som jag lärt mig är att man aldrig vet förens man testat. Samt att det är oerhört lärorikt att be om hjälp. Sen är det ju bara ett par skidor. Känns det inte bra….ja då är det ju bara o sälja och satsa på nåt annat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
HJÄLP - Allmountain i pisten?
Tillbaka
Topp