Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
hjälp ang köp av systemkamera till filmning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 988223" data-attributes="member: 122562"><p>Jag sade inte att de inte går att filma med, jag sade att de inte är bra för det. Förklarade också varför men förtydligar mig. Man filmar ofta i en väldigt ljus miljö och att se något på en LCD-skärm på baksidan av kameran är en lögn, man behöver en sökare, och det får man inte med spegelreflexkameror, bara med spegellösa eller Sonys med transparent spegel. Dessutom är de stora och tunga, speciellt med teleobjektiv, som man behöver. </p><p></p><p>En annan nackdel med fullformatskameror som de mer avancerade Nikon och Canon är att den stora sensorn ger väldigt kort skärpedjup. Kan vara av konstnärlig nytta men leder också till att autofokusen ställs inför kanske övermäktiga problem att hinna med. Videoupplösningen 1920*1080 behöver ingen stor sensor, bilderna blir ju bara 2 mp och en mindre sensor ger mer skärpedjup och mindre objektiv, lättare att fokusera och bära.</p><p></p><p>Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 988223, member: 122562"] Jag sade inte att de inte går att filma med, jag sade att de inte är bra för det. Förklarade också varför men förtydligar mig. Man filmar ofta i en väldigt ljus miljö och att se något på en LCD-skärm på baksidan av kameran är en lögn, man behöver en sökare, och det får man inte med spegelreflexkameror, bara med spegellösa eller Sonys med transparent spegel. Dessutom är de stora och tunga, speciellt med teleobjektiv, som man behöver. En annan nackdel med fullformatskameror som de mer avancerade Nikon och Canon är att den stora sensorn ger väldigt kort skärpedjup. Kan vara av konstnärlig nytta men leder också till att autofokusen ställs inför kanske övermäktiga problem att hinna med. Videoupplösningen 1920*1080 behöver ingen stor sensor, bilderna blir ju bara 2 mp och en mindre sensor ger mer skärpedjup och mindre objektiv, lättare att fokusera och bära. Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
hjälp ang köp av systemkamera till filmning
Tillbaka
Topp