Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
hjälp ang köp av systemkamera till filmning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 988241" data-attributes="member: 96738"><p>För det första kan jag säga att 50D INTE har någon filmfunktion, dock en grymt bra kamera, även den sista bra i den serie kameror (60d är inte i närheten lika bra, när det gäller fotografering) </p><p>Självklart ska du köpa en systemkamera för att filma med! </p><p>Antar att du ska filma skidåkning då du la denna tråd på ett skidforum. Att kolla genom en sökare samtidigt som du åker i en backe skulle jag ALDRIG göra. Kollar till 80% genom LCD-skärmen. Med tiden lär man sig även vad kameran fångar så man kan bokstavligt talat höfta och få bra filmer. </p><p>Om du ska filma med ett 70-200 eller vill ha en bra framing kan du kolla vyn i fotoläge för att sedan byta till filmläge.</p><p></p><p>Har ingen aning om varför du nämnde fullformat kameror JAndersB då han TS inte nämnde en ända bland sina produktförslag. </p><p></p><p>500D har inte lika bra filmfunktion som 550D. Då 550D är en grymt populär kamera finns det gott om begnagnade ute på internet där det följer med en drös tillbehör, som objektiv, batterier och minneskort. Skulle absolut satsa begagnat om jag var ny på fotografering (objektiv köper jag dock fortfarande begagnat, blir knappt sämre med tiden.) </p><p></p><p>Men om du vill ha en kamera fast i nyllet och inte kunna byta objektiv så skulle jag också satsa på en vanlig filmkamera. Men mitt tips är att köpa en 550D och ladda ned Magic Lantern som felixsjostedt nämnde. </p><p>och ja, man det finns filmkameror som man kan byta objektiv på, men dessa kostar skjortan och ena byxbenet. Och dem billigare varianterna kommer inte i närheten av en systemkamera när det gäller objektivkvalité (du kan ju sätta ett 70-200mm 2.8 IS II på en 1d mark V och en 550D, spelar ingen roll. )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 988241, member: 96738"] För det första kan jag säga att 50D INTE har någon filmfunktion, dock en grymt bra kamera, även den sista bra i den serie kameror (60d är inte i närheten lika bra, när det gäller fotografering) Självklart ska du köpa en systemkamera för att filma med! Antar att du ska filma skidåkning då du la denna tråd på ett skidforum. Att kolla genom en sökare samtidigt som du åker i en backe skulle jag ALDRIG göra. Kollar till 80% genom LCD-skärmen. Med tiden lär man sig även vad kameran fångar så man kan bokstavligt talat höfta och få bra filmer. Om du ska filma med ett 70-200 eller vill ha en bra framing kan du kolla vyn i fotoläge för att sedan byta till filmläge. Har ingen aning om varför du nämnde fullformat kameror JAndersB då han TS inte nämnde en ända bland sina produktförslag. 500D har inte lika bra filmfunktion som 550D. Då 550D är en grymt populär kamera finns det gott om begnagnade ute på internet där det följer med en drös tillbehör, som objektiv, batterier och minneskort. Skulle absolut satsa begagnat om jag var ny på fotografering (objektiv köper jag dock fortfarande begagnat, blir knappt sämre med tiden.) Men om du vill ha en kamera fast i nyllet och inte kunna byta objektiv så skulle jag också satsa på en vanlig filmkamera. Men mitt tips är att köpa en 550D och ladda ned Magic Lantern som felixsjostedt nämnde. och ja, man det finns filmkameror som man kan byta objektiv på, men dessa kostar skjortan och ena byxbenet. Och dem billigare varianterna kommer inte i närheten av en systemkamera när det gäller objektivkvalité (du kan ju sätta ett 70-200mm 2.8 IS II på en 1d mark V och en 550D, spelar ingen roll. ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
hjälp ang köp av systemkamera till filmning
Tillbaka
Topp