Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
hjälp ang köp av systemkamera till filmning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 988418" data-attributes="member: 96738"><p>Med ett långt tele skulle jag aldrig ens fundera på att filma utan ett stativ. </p><p>I stark sol förstår jag självklart fördelen med ett viewfinder. Men som tidigare nämnt kan man antingen kolla vyn genom viewfindern för att sedan börja filma, alternativt ba en näsduk och blockera solen. Det smidigaste är dock att köpa en omvandlare för LCD skärmen som felixsjostedt nämnde. </p><p></p><p>Står fortfarande fast vid att en systemkamera är bättre än en kompaktkamera när det kommer till vad man får för utlagda pengar. Att kunna köra med objektiv (som dessutom kan användas om man byter hus) är guld värt om man vill få bra kvalité på sina filmer. </p><p></p><p>Angående sesorer och AF, har aldrig kört med AF när jag filmar. Då jag vill veta vad kameran fokuserar på och vill inte att den ska tappa fokus mitt i ett hopp eller åk. Finns nog ingen filmskapare som kör med/förlitar sig på AF i en kamera. Slöseri med tid och film.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 988418, member: 96738"] Med ett långt tele skulle jag aldrig ens fundera på att filma utan ett stativ. I stark sol förstår jag självklart fördelen med ett viewfinder. Men som tidigare nämnt kan man antingen kolla vyn genom viewfindern för att sedan börja filma, alternativt ba en näsduk och blockera solen. Det smidigaste är dock att köpa en omvandlare för LCD skärmen som felixsjostedt nämnde. Står fortfarande fast vid att en systemkamera är bättre än en kompaktkamera när det kommer till vad man får för utlagda pengar. Att kunna köra med objektiv (som dessutom kan användas om man byter hus) är guld värt om man vill få bra kvalité på sina filmer. Angående sesorer och AF, har aldrig kört med AF när jag filmar. Då jag vill veta vad kameran fokuserar på och vill inte att den ska tappa fokus mitt i ett hopp eller åk. Finns nog ingen filmskapare som kör med/förlitar sig på AF i en kamera. Slöseri med tid och film. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
hjälp ang köp av systemkamera till filmning
Tillbaka
Topp