hjälp ang pjäxor

• Trådstartare Trådstartare flowerpower
  • Start datum Start datum
F

flowerpower

Guest
hjälp ang pjäxor
tjena, va idag och prövade pjäxor då mina blivit för små, hade storlek 25.5 förut men de ha blivit försmå så jag prövade två olika spk modeller i storlek 26.5. Men de va lite för stora, inte i direkt längden men kunde röra runt foten lite där i och vad kan man göra åt det? Skulle de bara räcka med och formnjuta innerskon? känns inte som det kommer hjälpa, vad annars finns det och göra?

och ang Salomon spk, är det mer för anancerade åkare? för jag kan ju inte säga direkt att jag är proffs utan mer nybörjare. hade salomon energyzer 70 förra säsongen.

Är det ett stort hopp mellan Salomon energyzer 70 och Salomon SPK eller passar de bra?

Senast ändrad:
hjälp ang pjäxor
Att formgjuta den lär den knappast bli mindre av. prova den med extra par strumpor

hjälp ang pjäxor
Kör med SPK, jävligt bra pjux. Ang ditt problem så kan du ju bara kötta på ett par extra strumpor sålänge, du lär ju växa mer

hjälp ang pjäxor
Om den inte sitter bra får du ju pröva några andra pjäxor. SPK är en väldigt bred pjäxa så leta efter någon som inte är lite bred, dem i affrären borde kunna hjälpa dig med det. :)

hjälp ang pjäxor
Haellgren sa:
Att formgjuta den lär den knappast bli mindre av. prova den med extra par strumpor
Använd absolut inte fler strumpor, du ska inte ens använda tjocka strumpor.

Det är superenkelt egentligen, är SPK för breda. Ja då ska du inte ha dom. Satsa på något smalare och gå till en butik som kan pjäxor. Skistore i Gbg, Alpingaraget i Sthlm, Åre Skidsport eller Verkstan i Åre.

hjälp ang pjäxor
Utter sa:
Haellgren sa:
Använd absolut inte fler strumpor, du ska inte ens använda tjocka strumpor.

Det är superenkelt egentligen, är SPK för breda. Ja då ska du inte ha dom. Satsa på något smalare och gå till en butik som kan pjäxor. Skistore i Gbg, Alpingaraget i Sthlm, Åre Skidsport eller Verkstan i Åre.
Tack för rättelsen.
Gå till Garaget eller annan affär och fråga och prova. Känns som Någon FT borde passa dig om du fortfarande växer, Funktionen med utbytbar tunga är guld värd.

hjälp ang pjäxor
Brisseee sa:
tjena, va idag och prövade pjäxor då mina blivit för små, hade storlek 25.5 förut men de ha blivit försmå så jag prövade två olika spk modeller i storlek 26.5. Men de va lite för stora, inte i direkt längden men kunde röra runt foten lite där i och vad kan man göra åt det? Skulle de bara räcka med och formnjuta innerskon? känns inte som det kommer hjälpa, vad annars finns det och göra?

och ang Salomon spk, är det mer för anancerade åkare? för jag kan ju inte säga direkt att jag är proffs utan mer nybörjare. hade salomon energyzer 70 förra säsongen.

Är det ett stort hopp mellan Salomon energyzer 70 och Salomon SPK eller passar de bra?
Nu ska jag berätta för dej att salomon SPK har en innersko med en plös som trycker rakt ned på övre delen av foten, och innan man har "gått/åkt" in pjuxisen riktigt ordentligt kommer det att göra lite ajaj på din fot X antal ggr, men efter ett tag kommer den sitta obeskrivligt bra.
Btw ska pjäxor överlag sitta hårt och slimat (inte så det gör ont) för att då får du skönare åkning, annars om du t.ex gör en nose butter kommer det kännas som att skidorna stannar kvar och DU flyger ur pjäxorna istället.
peace

Tillbaka
Topp