Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp angående bindningar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 508335" data-attributes="member: 13863"><p>Hasse!</p><p></p><p>Det är märkligt att du inte förstår vad han menar trots att du arbetar i skidshop och häckar på FR 23 timmar om dygnet ... :-D</p><p></p><p>Jag ska förklara! Han har monterat ett par JO Pro Model (SKIDOR!) på ett par bindningar av märket SKIT (tror du känner till den bindningen, eller hur). Bindningarna ger en förtida utlösning och Henke lyckas vrida sig ur bindningen innan han ens påbörjat sin luftfärd (vore himla kul att se). Hans binding har en skala som populärt kallas DIN-skalan, den är inställd på 8, vilket i vissa kretsar anses vara detsamma som 80 kg.</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>Edit: Ska naturligtvis vara 80 kg (inte 8 som jag skrev först)!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 508335, member: 13863"] Hasse! Det är märkligt att du inte förstår vad han menar trots att du arbetar i skidshop och häckar på FR 23 timmar om dygnet ... :-D Jag ska förklara! Han har monterat ett par JO Pro Model (SKIDOR!) på ett par bindningar av märket SKIT (tror du känner till den bindningen, eller hur). Bindningarna ger en förtida utlösning och Henke lyckas vrida sig ur bindningen innan han ens påbörjat sin luftfärd (vore himla kul att se). Hans binding har en skala som populärt kallas DIN-skalan, den är inställd på 8, vilket i vissa kretsar anses vara detsamma som 80 kg. /MM Edit: Ska naturligtvis vara 80 kg (inte 8 som jag skrev först)! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp angående bindningar!
Tillbaka
Topp